شناسهٔ خبر: 88298 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی طی هفته‌ای که گذشت

لغو مجوز دفاتر در صورت فروش بلیت از مبدا لندن به تهران/  استفاده مشروط از ظرفیت ۱۰۰ درصدی هواپیما در پروازهای خارجی/ انتشار عمومی گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراین

هواپیما مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته؛ لغو مجوز دفاتر در صورت فروش بلیت از مبدا لندن به تهران، استفاده مشروط از ظرفیت ۱۰۰ درصدی هواپیما در پروازهای خارجی و انتشار عمومی گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراین بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • بررسی شرایط تسهیل ورود وسیله پرنده به کشور / بازنگری در سازمان و نحوه فعاليت مركز آموزش فنون و خدمات هوایی

شرایط تسهیل ورود وسیله پرنده در جلسه کمیته هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

  • لغو مجوز دفاتر در صورت فروش بلیت از مبدا لندن به تهران

سازمان هواپیمایی کشوری به دفاتر فروش بلیت هشدار داد که در صورت فروش بلیت از مبدا لندن به تهران، مجوز فعالیت این دفاتر لغو خواهد شد.

  • آمادگی سوئد جهت همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران/ مشارکت سرمایه‌گذاران سوئدی در صنعت حمل‌ونقل منوط به موافقت ایران

سفیر سوئد در ایران از آمادگی این سفارت جهت دعوت از سرمایه‌گذاران سوئدی به منظور همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران خبر داد و تأکید کرد که این موضوع بستگی به تمایل و موافقت ایران دارد.

  • لغو پرواز تهران - بجنورد به دلیل شرایط نامساعد جوی

پرواز امروز تهران - بجنورد و بالعکس با توجه به شرایط نامساعد جوی لغو شد.

  • بررسی تحولات مهم منطقه‌ای در یازدهمین نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل/ دستور وزیر مبنی بر دیپلماسی فعال در حوزه حمل‌ونقل

یازدهمین نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد و طی آن، اهم رویدادهای منطقه‌ای در حوزه حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت.

  • نخستین تعویض موفقیت‌آمیز قطعه اصلی آنتن رادار تقرب با استفاده از توان داخلی

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) از انجام موفق تعویض قطعه اصلی آنتن رادار تقرب این فرودگاه با استفاده از توان داخلی خبر داد.

  • افزایش تردد پروازهای تهران استانبول از سوی ایرلاین‌های ایرانی/ استفاده مشروط از ظرفیت ۱۰۰ درصدی هواپیما در پروازهای خارجی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش تردد پروازهای تهران – استانبول از سوی ایرلاین‌های ایرانی خبر داد و اظهار کرد که این سازمان محدودیتی برای صدور مجوز به ایرلاین‌های ایرانی جهت پرواز به ترکیه ندارد.

  • تصویب میزان و نحوه پرداخت خسارت به بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی 

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران ضمن ادای احترام به جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، میزان و نحوه پرداخت خسارت به بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی را تصویب کرد.

  • انتشار عمومی گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراین به‌زودی/ حضور نمایندگان اوکراین و بوئینگ در فرآیند بررسی سانحه

وزیر راه و شهرسازی از پایان رسیدگی به سانحه هواپیمای اوکراین خبر داد و اظهار کرد که به‌زودی متن این گزارش از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل مطالعه برای عموم خواهد بود.

  • اختصاص ۱۵۰۰۰۰ دلار برای هر یک از جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی/ تاکید معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری بر ضرورت احقاق همه‌جانبه حقوق خانواده‌ها و بازماندگان

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: هیات دولت امروز (چهارشنبه) مصوب کرد، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در اسرع وقت فراهم و مبالغ بر اساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت شود.

  • کاهش ۱۰۰۰۰۰ دلاری وابستگی ارزی به همت متخصصان صنعت هوانوردی/ اتمام بازبینی میان‌‌دوره‌ای موتورPT۶ هواپیمای فلایت‌‌چک شرکت فرودگاه‌ها

برای نخستین‌بار در کشور، توسط متخصصان معاونت مهندسی و تعمیرات مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، عملیات فنی چک میان دوره ای یا HSI موتور هواپیمای فلایت چک و تست های مربوطه همراه با Engine Run-Up ، انجام شد.