شناسهٔ خبر: 88312 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها/ هشدار به شهروندان ساکن در شهرهای آلوده/وزش باد شدید و کاهش آلاینده‌ها از دوشنبه

آلودگی هوای تهران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت همچون تهران، قم، اراک، اصفهان، کرج، قزوین، تبریز و مشهد، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۳ دی و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده با توجه به تدوام پایداری جو برای شهرهای تهران، قم، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز و مشهد، کاهش کیفیت هوا و آلایندگی جو، پیش‌بینی شده است. از اواخر وقت فردا و طی روز دوشنبه به دلیل وزش باد از میزان آلاینده‌ها در شهرهای قزوین، تهران، کرج و قم، کاسته می‌شود.

رفیعی افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و بارش‌های پراکنده را در استان‌های ساحلی خزر و سپس خراسان شمالی، انتظار داریم.

وی توضیح داد: دریای‌خزر روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج است و تنگه‌هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده این شرایط را خواهند داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران آسمانی صاف و غبار آلود دارد. حداکثر دما در تهران ۱۱ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده و حداقل دمای صبح امروز مهرآباد به یک درجه بالای صفر رسید.

وی افزود: سردترین مرکز استان امروز بجنورد با ۱۳-، تبریز ۱۲-، زنجان، بیرجند و کرمان نیز دما ۹- درجه با تجربه کردند. در حالیکه گرمترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۶+ بوده است.