شناسهٔ خبر: 88343 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مجری و سرمایه‌گذار پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه:

هواپیماهای سبک از زرندیه راهی سراسر کشور می‌شوند/ مهم‌ترین هدف شهرک فرودگاهی زرندیه؛ امدادرسانی به استان تهران در مواقع بحران

هواپیما مجری و سرمایه‌گذار پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث این شهرک فرودگاهی خبر داد و اظهار کرد که با تمهیدات اتخاذ شده، بزودی نخستین پرواز توسط هواپیماهای سبک از این فرودگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، کاپیتان محمد مطلق، مجری و سرمایه‌گذار پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه واقع در استان مرکزی به پیشرفت فیزیکی احداث شهرک فرودگاهی پرندک اشاره کرد و افزود: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح استانی و کشوری(نظامی و غیر نظامی) از سال ۱۳۹۶ آغاز و در دو فاز تعریف شده است.

وی بیان کرد: در فاز نخست، با پیشرفت ۶۰ درصدی، در مجموع، بخشی از سطوح پروازی، احداث ساختمان اداری و عملیات پروازی، لابی فرودگاه، ساختمان ورودی اصلی فرودگاه، حوزه حراست و مرکز فرماندهی(EOC)  کنترل بحران‌ها Emergency Operation Center راه‌اندازی شده است. این فرودگاه در فاز دوم نیز با ارتقای کاربری‌ها به یک فرودگاه سبک با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر و حمل بار تبدیل خواهد شد.

مطلق در ادامه گفت: بنا به تصمیمات اخیر سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه کمیته هوانوردی عمومی مبنی بر بررسی شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی در کشور، اجرای این پروژه بستری مناسب برای ایجاد قطب هوانوردی و فرودگاهی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این فرودگاه از تمامی استانداردهای فرودگاهی، امنیتی و عملیاتی، فنی و مهندسی برخوردار بوده و با فعال شدن زیرساخت‌های لازم در این مجموعه، امکان حضور فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه‌های محیط زیست، کشاورزی و خدماتی در آینده فراهم خواهد شد و با ایجاد رشد اقتصادی سبب اشتغال به خصوص در استان مرکزی و شهرستان‌های ساوه و زرندیه و همچنین جلوگیری از خروج منابع  ارزی از کشور خواهد شد.

مطلق، امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران را از مهمترین اهداف راه اندازی این مجموعه عنوان  کرد و گفت: تامین زیرساخت‌ها و چیدمان صحیح ساختاری مجموعه هوانوردی و همکاری مسئولین مربوطه موجب تسهیل و تسریع در بهره برداری از آن خواهد شد.

وی بیان کرد: پرندک در شمالی‌ترین نقطه استان مرکزی واقع شده و پرندک اولین شهر استان مرکزی از سمت تهران محسوب می شود و توجه ویژه برای توسعه آن در ابعاد گوناگون ضروری است.

مطلق با اشاره به اینکه فعالیت‌های هوانوردی عمومی در کشور توان رقابت پذیری ایران را در منطقه افزایش می‌دهد، گفت: طرح احداث شهرک فرودگاهی و خدمات هوانوردی گردشگری پرندک از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت و با اخذ موافقت‌های لازم از مراجع ذیصلاح کشوری، کار واگذاری زمین برای این پروژه در دو فاز مجزا در حال اجرا شدن است.