شناسهٔ خبر: 88355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:‌

کاهش ۷۰ درصدی مسافربری توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری همدان

س و  ب - مسافر.JPG رئیس اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های ترددی را شاهد بودیم که در این راستا شاهد افت شدید ترددها بودیم به‌نوعی که در ایام نوروز سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی مسافربری توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری همدان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان )، رئیس اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های ترددی را شاهد بودیم که در این راستا منجر به افت شدید ترددها شد.  به‌نوعی که در ایام نوروز سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی مسافربری توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری همدان بودیم.

وحید سخاییان بابیان اینکه این روند، خسارت‌های بسیار شدیدی به شرکت‌های مسافربری وارد کرد، افزود: در ادامه این محدودیت‌ها، بحث‌های مربوط به ضدعفونی پایانه‌ها و ناوگان برون‌شهری، استفاده از ماسک و دستکش و منع ورود مسافران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح و اجرایی شد.

وی در این راستا به محدودیت های اعمالی برای تهیه بلیت‌ها و تشویق مسافرین به خرید بلیت به‌صورت اینترنتی اشاره کرد و افزود: تشدید استفاده از ماسک و به‌کارگیری سامانه‌ها برای کنترل مسافرین در ایام شیوع ویروس کرونا، اقداماتی چون تشویق مسافران به خرید اینترنتی بلیت، اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت ظرفیت ناوگان مسافربری برون‌شهری (ظرفیت ۵۰ درصدی در اتوبوس‌ها و سوار کردن سه مسافر در سواری‌ها) در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا دنبال شد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیت وضعیت کرونایی مسافر را از طریق ارسال کد ملی و سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.​