شناسهٔ خبر: 88382 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش پراکنده باران در گیلان، مازندران و گلستان/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ تلاطم امواج در تنگه هرمز و دریای عمان

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و اظهار کرد که طی هفته جاری در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: طی هفته جاری در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به تداوم پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، به‌ویژه در تهران، اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد شاهد کاهش کیفیت هوا و ماندگاری میزان غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

رفیعی گفت: طی ۲۴ آینده نیز برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز دوشنبه علاوه بر استان‌های ساحلی خزر، در استان‌های شمالی هم بارش خواهیم داشت و از روز سه‌شنبه نیز در شرق مازندران، گلستان و خراسان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی طی سه روز آینده، تنگه هرمز و دریایی عمان در بعضی از ساعات مواج و متلاطم خواهند بود.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و غبارآلود است؛ اما از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای امروز صبح تهران ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه دمای آن ‌یک درجه بالای صفر بوده است.