شناسهٔ خبر: 88389 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد؛

ایجاد تحرک در دستگاه‌های اجرایی برای تامین زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن/پرونده‌های مطروحه در دادگاه‌ها تعیین‌تکلیف می‌شوند

مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تلاش آن سازمان برای ایجاد تحرک در دستگاه‌های اجرایی برای تامین زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از وظایف اصلی و اولویت‌های سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به وظایف قانونی این سازمان در اساسنامه آن گفت: در حال حاضر یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن سازمان ملی زمین و مسکن بحث شناسایی، تامین و تحصیل زمین است که به شرط استفاده از ظرفیت ‌های شورای مسکن استان‌ها قابل اجرا خواهد بود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه شورای مسکن استان از اختیارات بسیار وسیع قانونی برخوردار است افزود: اختیارات قانونی این شورا در حوزه تامین زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی، مصالح ساختمانی، مجوزها و عوارض است و این شوراها می‌توانند دستگاه‌های ذیربط حوزه مسکن را فعال کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بحث مهم دیگر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن را هماهنگی و همکاری این سازمان با سازمان ثبت اسناد برشمرد و گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی، سازمان ثبت اسناد مکلف است نسبت به انتقال اسناد زمین‌های دستگاه‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید که در این خصوص  مدیران حوزه املاک باید به طور فعال و جدی نسبت به شناسایی و پیگیری اخذ اسناد اراضی عمل کنند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، مهر آبادی بحث اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را نیز یکی دیگر از وظایف اصلی و اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن دانست و اعلام کرد: باید تلاش مضاعفی در تحقق وعده ای که به مردم داده ایم، داشته باشیم.

طرح اقدام ملی مسکن، تعیین تکلیف پرونده‌های مطروحه در دادگاه‌ها، بحث حفاظت از اراضی دولتی در اختیار و تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی نیمه‌تمام نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه معارفه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح شد.