شناسهٔ خبر: 88390 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سفر یکروزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان یزد مطرح شد:

افزایش محدوده شهر برای تامین زمین طرح اقدام ملی در چهارچوب حفظ همبستگی شهر باشد

فرزانه صادق مالواجرد در سفر یکروزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان یزد نشستی با شهردار و مسئولین این شهر برگزار و موضوعات و مطالبات مختلف از سوی مسئولان شهری مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، فرزانه صادق معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان یزد، شهر یزد را یکی از شهرهای تاریخی کشور دانست که با پیشینه های تاریخی افتخارآمیز نقش بسزایی در شکل گیری هنرهای معماری و شهرسازی داشته و به عنوان شهر جهانی به همه جهان معرفی شده است. 

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نشستی که با کارکنان و کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان یزد داشت، این دیدار را یکی از بهترین برنامه های سفر خود دانست و افزود: خوشحالم این فرصت فراهم شد تا پای درد دل و نظرات خوب و کارشناسانه شما بنشینم و برآیند و نتایج بخشنامه‌های ستاد را براساس دیدگاه‌های شما در استانها بررسی کنم.

وی با طرح و وضع افزایش اعتبارات طرح های جامع و تفصیلی در سالجاری، این افزایش را در سال ۹۹ بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سطح کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که این میزان در سال ۱۴۰۰ با افزایش به ۹۰ میلیارد برسد.

این مقام مسئول با بیان این خواسته که طرح‌های توسعه شهری که نیاز به بازنگری و یا تهیه طرح‌های جدید دارند، حتما به وزارتخانه ارسال شود، تصریح کرد: افزایش محدوده شهرها با هدف تامین زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن باید در چهارچوب حفظ همبستگی شهر باشد و این موضوع نباید موجب جوانگرایی شهری شود و همه شهر در قالب طرحی واحد دیده شود به همین منظور با انتقال نظرات خوب کارشناسان استان‌ها ما پیگیر افزایش اعتبارات لازم در جهت تهیه طرح های جامع و تفصیلی هستیم .

معاون وزیر در ادامه این نشست تخصصی موضوع آموزش و پژوهش در حوزه شهرسازی را یکی از مهمترین برنامه های این معاونت دانست و افزود: ما کارکردهای مختلفی را در ستاد داریم که با فعال کردن آن موضوعات پژوهش و آموزش را در دستور کار قرار خواهیم داد و از کارشناسان صاحب نظر در حوزه پژوهش خواست تا طرح های پژوهش های خود را به ستاد اعلام نمایند تا مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند. 

وی در ادامه، آموزش را لازمه رشد و شکوفایی کارکنان دانست و این قول را داد تا برنامه آموزشی متعددی را در ستاد برای استانها پیگیری کند.