شناسهٔ خبر: 88420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر/ با ورود تجهیزات به ارزش ۸ میلیون یورو؛ قرارداد ۱۰ ساله با هندی‌ها آغاز می‌شود/ واردات تجهیزات بر اساس تعهدات اپراتور هندی است

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر خبر داد و گفت: با واردات تجهیزات به ارزش ۸ مییلون یورو، قرارداد ۱۰ ساله با اپراتور هندی فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره خرید و ورود اولین محموله تجهیزات به بندر چابهار، اظهار داشت: تجهیزات جدید، اواخر ماه جاری وارد بندر شهید بهشتی چابهار می‌شود و ارزش اولین محموله ۸ میلیون یورو است و این تجهیزات در قالب سرمایه‌گذاری شرکت هندی در چابهار است که بر اساس تعهدات انجام می شود.

وی درباره اینکه آیا تجهیزات ارسالی به سایر بنادر منتقل می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات جدید به هیچ‌‌وجه قابل انتقال به سایر بنادر نیست چرا که اپراتور هندی از این تجهیزات برای عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار استفاده خواهد کرد و تجهیزات موجود بندر شهید بهشتی چابهار هم بدلیل افزایش فعالیت‌های این بندر؛ همچنان در مدار بهره‌برداری خواهند بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آقایی با بیان اینکه برای فاز ص بندر شهید بهشتی؛ نیاز به تجهیزات بندری داریم، گفت: تجهیزاتی که قرار است توسط هندی‌ها وارد شود، در فاز یک بندر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تجهیزات موجود به فاز دوم این بندر منتقل خواهند شد. 

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: با ورود اولین محموله تجهیزات بندری از سوی اپراتور هندی؛ قرارداد ۱۰ ساله سرمایه‌گذاری با این اپراتور فعال خواهد شد.