شناسهٔ خبر: 88427 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی مبادله قرارداد با حضور معاون وزير راه و شهرسازی اعلام شد:

استقرار فدراسيون بين‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و كشتی پهلوانی در شهر جديد پرديس

مراسم قرارداد واگذاری یک قطعه زمین با کاربری تفریحی – اقامتی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع واقع در فاز ۸ شهر جدید پردیس به فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با حضور نمایندگان هر دو طرف مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، قرارداد واگذاری یک قطعه زمین با کاربری تفریحی – اقامتی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع واقع در فاز ۸ شهر جدید پردیس به فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی فی ما بین شرکت عمران شهر جدید پردیس به نمایندگی مهدی هدایت مدیرعامل شرکت و فدراسیون مذکور به نمایندگی محمدعلی شجاعی دبیر کل مجموعه مبادله شد.
بر اساس این قرارداد یک قطعه زمین با کاربری تفریحی – اقامتی واقع در شمال دره بهشت فاز ۸ در شهر جدید پردیس به منظور احداث مجتمع بین المللی شامل آموزشی، تفریحی و اقامتی، ورزشی و فضاهای مرتبط به فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی واگذار می شود.

طاهرخانی طی سخنرانی در این مراسم استقرار یک فدراسیون جهانی را به خودی خود نقطه قوتی برای شهر جدید پردیس دانست و افزود: این امر می تواند یکی از عوامل برندسازی برای پردیس به شمار رفته و در عین حال آثار ارزشمندی را با خود به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: این امر نه تنها می تواند باعث برندسازی بین المللی برای شهر جدید پردیس شود بلکه در روند هویت یابی آن نیز مؤثر بوده و آن را تسریع می بخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید همواره سعی داشته تا جریان یک سویه از شهرهای مادر به شهرهای جدید را به جریانی دو سویه تبدیل کند که بدون شک ساخت این فدراسیون و مجموعه ای ورزشی و اداری وابسته به آن ما را در راستای تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ساخت این فدراسیون و برگزاری رویدادهای وابسته به آن را در آینده، ظرفیتی برای مردم شهر جدید پردیس دانست و اعلام کرد: عملکرد و هدف این فدراسیون از ارزش های ملی و اسلامی کشور به شمار رفته و ریشه در فرهنگ غنی آن دارد؛ از این سو باعث تداوم فرهنگی نیز در کشور خواهد شد.

در این راستا مهرعلیزاده در بیان اهمیت این امر اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی بر آن شد تا مشابه سایر کشورهای جهان که در طول سالیان گذشته ورزش هایی را مانند جودو و تکواندو بین المللی کرده و از این طریق اعتباری را از بعد فرهنگی برای کشور خود کسب کردند؛ در این راه قدم بردارد و ورزشی که بیش از ۴ هزار سال در کشور قدمت داشته و بیانگر ارزش های مورد احترام ایرانیان در گذشته همچون جوانمردی، احترام، دستگیری از ضعفا و … بوده است را بین المللی کرده و در سایر کشورها نیز گسترش دهد.

به گفته رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی این فدراسیون از سال ۱۳۸۳ شروع به کار کرده و در حال حاضر موفق به معرفی این ورزش در ۸۵ کشور جهان شده است که مسابقات آن نیز به صورت منظم و در سطح جهانی در حال برگزاریست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اساس نامه فدراسیون مذکور به گونه ای تنظیم شده است که فرمان این ورزش در سنوات آتی از دست ایران خارج نشود گفت: ساخت یک مرکز آموزشی-اداری و استانداردسازی برای تحقق این هدف امری ضروری بود که امروز با کمک شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید پردیس محقق خواهد شد.