شناسهٔ خبر: 88466 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران عنوان کرد

لزوم سرعت‌بخشی به احداث قطار حومه‌ای غرب استان تهران/ اقدامات ریلی در شهرهای حومه‌ای ستودنی است

محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به توسعه خطوط ریلی در این استان اعلام کرد: ریل گذاری و اقدامات مقدماتی برای رساندن قطار به شهرهای حومه ای پایتخت قابل تقدیر و ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران شامگاه دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران که با حضور فرمانداران و مدیرعامل شرکت راه آهن برگزار شد گفت: اقدامات ریلی به شهرهای اطراف تهران از جمله شهریار، ملارد، پرند و ... قابل قبول بوده است.

به گفته وی، در تلاش هستیم برخی از این اقدامات از جمله زیرگذر تهران_ سمنان تا اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در کنار اقدامات ریلی باید مطالبات مردم نیز مدنظر بگیرد و با بکار گیری سرمایه گذاران مطالبات به حق مردم نیز پرداخت شود.

به گفته وی، در برخی از طرح ها باید اراضی شخصی تملک و خریداری شود که باید با ورود سرمایه گذاران این اقدام انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه خطوط حمل و نقل ریلی بر سرعت بخشیدن به احداث قطار حومه ای غرب استان تهران تاکید کرد.

وی تاکید کرد: طرح مطالعات اولیه قطار حومه ای تهران، قدس، شهریار، اندیشه و ملارد جهت اخذ سرمایه گذار ارائه شده است.
 
بندپی ادامه داد: این طرح شامل ۱۸ کیلومتر خط جدید و ۲۳ کیلومتر خط موجود تا ایستگاه ملکی و در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر است که فرمانداری ها و شهرداری های این مسیر آمادگی برای همکاری لازم جهت اجرایی شدن این پروژه را دارند.
 
وی یادآور شد: احداث و اجرای قطار حومه ای غرب استان تهران مطالبه جدی شهروندان است که اقدامات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه و جذب سرمایه گذار پیگیری می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در شهرستان های جنوب شرق استان از جمله ورامین و پیشوا و شهرستان های غربی استان از جمله اسلامشهر، قدس، شهریار و ملارد در دست اجرا است.

سعید رسولی تاکید کرد: برای اجرای بهتر و سریع این طرح ها عزم فرمانداران و شهرداران را می طلبد که با اختصاص زمین مناسب این طرح ها اقدام شود.

وی ادامه داد: در شهر تهران پروژه تونل خط آهن تهران_ تبریز را داریم که قبل از شروع مدیریت من ۹ کیلومتر تونل از امکانات روشنایی برخوردار نبود و همچنین سیستم کنترل قطار در داخل تونل برقرار نبود که تاکنون ۶ کیلومتر این تونل صاحب امکانات روشنایی شده و سیستم کنترل قطار نیز در داخل تونل برقرار شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی تعهدات راه آهن نسبت به تکمیل طرح خط آهن تهران_ تبریز انجام شده اما شهرداری تهران قرار بود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص دهد که هنوز این اعتبار واگذار نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به تمامی محدودیت ها راه آهن مصمم است که تمامی تعهداتی که در کلیه طرح ها دارد بدون کم و کاستی انجام دهد.​