شناسهٔ خبر: 88480 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز ۱۶ دی انجام شد

برپایی هفتمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور/ بررسی سه‌ پیشنهاد جهت‌ پایانه‌های مرزی خراسان جنوبی، میلک و باشماق

هفتمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در سال ۱۳۹۹ هفتمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در سال ۱۳۹۹ برپا شد و طی آن اعضا در خصوص پیشنهاد خراسان جنوبی و پروژه‌ پایانه‌های مرزی میلک و باشماق به بحث و بررسی پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۶ دی، هفتمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در سال ۱۳۹۹ به دبیری امین ترفع، مدیرکل تجاری‌سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی در ساختمان سازمان راهداری و امور حمل‌ونقل جاده‌ای برپا شد.

نخستین موضوع مطرح شده در این نشست، بررسی احداث پل دوم در پایانه مرزی میلک بود. اعضای کارگروه پس از بررسی و ارائه نظرات و دیدگاه‌هایشان توافق کردند تا شرکت مشاور، مطالعات تحقیقاتی‌اش را انجام دهد و در خرداد سال ۱۴۰۰ نتایج بررسی را به کارگروه ارائه داده تا نسبت به آن تصمیمات لازم گرفته شود.

ببینید| هفتمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در سال ۱۳۹۹

موضوع دوم مربوط به پایانه سوخت در نقاط مرزی کشور بود. با توجه به اینکه نمایندگانی از خراسان جنوبی نسبت به برپایی چنین پایانه‌ای در استان خود اعلام آمادگی کرده بودند، مقرر شد تا طی ۲ هفته آینده، گزارش کاملی از پروژه به کارگروه ارائه شود تا اعضا پس از بررسی، نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

سومین موضوع مربوط به پایانه مرزی باشماق بود که طی آن شرکت مشاور نتایج مطالعاتی خود را به‌منظور توسعه این پایانه، به اعضای کارگروه ارائه کرد. اعضای کارگروه پس از بحث و بررسی، نسبت به برخی از موارد طرح شده از سوی مشاور ایرادهایی را وارد کردند که در نهایت مقرر شد تا شرکت مشاور نسبت به رفع ابهامات یاد شده اقدامات لازم را انجام دهد تا در نشست بعدی کارگروه، اعضا نسبت به طرح توسعه‌ای پایانه مرزی باشماق، تصمیمات لازم را اخذ نمایند.