شناسهٔ خبر: 88494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز لرستان نیست

400088300423_2.50138.jpg با توجه به وضعیت راههای روستایی در استان و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه، اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز استان نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که با موضوع بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های این شهرستانها با حضور مدیران کل دستگاه‌های خدمت‌رسان در محل فرمانداری نورآباد برگزار شد،گفت: راهداری لرستان اقدامات خوبی در راستای بهبود زیرساخت‌های شهرستانهای سلسله و دلفان در حوزه راه‌های اصلی و روستایی انجام داده است که جای تقدیر دارد اما با توجه به انباشت محرومیت می بایست توجه بیشتری به این شهرستانها معطوف شود.

وی نسبت به پیگیری اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار استانی به راهداری لرستان قول مساعد داد و خواستار توجه ویژه به راه‌های روستایی و بازسازی پل های آسیب دیده شهرستان های سلسله و دلفان شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد و پروژه‌های پیشنهادی این اداره کل در شهرستان دلفان گفت: از مجموع بالغ بر ۱۰۳۴(هزار و ۳۴)میلیارد تومان خسارت ثبت شده سیل در سامانه سجاد مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۰درصد آن در قالب اسناد خزانه اسلامی و مابقی نقدی بوده است.

شرفی افزود: تعمیر، بازسازی و احداث پل‌های ده یوسفان، حسن گاویار، یارآباد، خوشنام، حبیب‌وند، تنگ‌پری، چم‌کریم و سیالیا با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه راهداری و ۴دستگاه پل نیز در مسیر گردشگری آب گرم شهرستان دلفان در حوزه راه روستایی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی به طول ۲۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است، گفت: در قالب طرح ابرار در مرحله اول آسفالت روستاهای چشمه حاجی محمد، میان تنگ بالا و پایین و زیرسازی و قیرپاشی محورهای سرمه و قلاته نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: شن‌ریزی راههای روستایی جعفرآباد، بوربور، علی آباد پیردوستی و چواری به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت امانی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت راه های روستایی در استان و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه، اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز استان نیست، گفت: در حال حاضر پروژه های راه روستایی تلیاب، علی آباد، گاوکش و گشه به طول ۲۱ کیلومتر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در حال عقد قرارداد می‌باشد.

شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به استانی شدن اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی، می‌طلبد نماینده شهرستان درخصوص پیگیری تخصیص اعتبارات استانی مساعدت لازم را با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان داشته باشد.