شناسهٔ خبر: 88496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

تصویب طرح تله کابین گرگان در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از تصویب طرح تله کابین گرگان در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان گلستان ): محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار داشت: پیگیری اجرای پروژه تله کابین گرگان از سال ۸۵ آغاز شده و به عنوان یکی از پروژه های زیرساختی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی در استان مطرح شده بود.

محبوبی ادامه داد: این طرح که  مجوزهای مربوطه را  از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، کمیته فنی جنگل های شمال، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شرکت توزیع نیروی برق استان و کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان کسب کرده است، در هجدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به صورت ارتباط ویدیوکنفرانسی با مسئولان مرتبط استانی در دفتر معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری برگزار شد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: محل اجرای پروژه از مجاور بلوار ناهارخوران کمی بالاتر از مجتمع باباطاهر آغاز و با شیب ۱۹درصد متمایل به سمت یال غربی و از آنجا تحت زاویه ۳۳ درجه به سمت جنوب و نهایتاً روی یال جنوبی در محدوده ارتفاع ۹۶۰ متری به محل ایستگاه مقصد منتهی می شود. طول این مسیر حدود سه کیلومتر و اختلاف ارتفاع ایستگاه مبدا و مقصد حدود ۵۶۰ متر می باشد .