شناسهٔ خبر: 88500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توزیع افزون بر یک هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران سیستان و بلوچستان

س و ب- توزیع کلاه.jpeg  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از توزیع یک هزار و ۲۰ کلاه کاسکت ایمنی بین راکبان موتورسوار روستاهای این استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در این مدت ۷ درصد کل تصادفات و ۲۲ درصد تلفات سوانح رانندگی به راکبان موتورسوار سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، امیدواریم تا با ارتقاي فرهنگ ترافيكي در سطح استان و نهادينه شدن موضوع استفاده از كلاه ايمني از سوي راكبان و ترك نشينان موتور سيكلت شاهد كاهش مصدومان، متوفيان و همچنين پيامدهاي ناگوار ناشي از آن باشيم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ایمن سازی موتورسیکلت سواران از سال ۹۰ در این استان آغاز شد، گفت: این اداره کل از زمان اجرای این طرح مهم تاکنون اقدام به توزیع حدود ۳۴ هزار کلاه کاسکت ایمنی و نصب ۲۱ هزار برچسب آشکار سازی موتورسیکلت کرده است.

 باقری خاطر نشان کرد: تمام تلاش همکاران ما در مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بر ارتقا فرهنگ و دانش ترافیک و افزایش ایمنی تردد در جاده‌های این استان معطوف است.