شناسهٔ خبر: 88577 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

نجات یک فروند لنج صیادی با ۱۸ نفر سرنشین در وضعیت بد جوی

امداد دریایی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات یک فروند لنج صیادی گرفتار در وضعیت بد جوی با ۱۸ نفر سرنشین در محدوده کنارک –پزم توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن ابراهیمی، معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: طی تماس از صاحب موتور لنج صیادی در ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار از طریق خط تلفنی ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ مبنی بر اینکه یک لنج  صیادی با ۱۸ نفر سرنشین از اسکله خارج و در نزدیکی صخره های پوزه کنارک-پزم دچار نقص فنی در موتور گشته و خارج از عملیات شده بلافاصله مرکز (MRCC) بندر چابهار با آمادگی کامل و اعزام شناور ناجی و یدک کش در موقعیت مضطر حاضر و با تلاش پرسنل ناجی و یدک کش موفق به نجات سرنشینان از محدوده خطر و عملیاتی شدن موتورلنج می شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طی دو ساعت عملیات شبانه در وضعیت بد جوی این موتورلنج به کمک یدک کش از منطقه خطر خارج و پس از رفع مشکل نقص فنی، موتورلنج و سرنشینان آن به اسکله کنارک هدایت شدند.

این مسئول یادآور شد: شماره مستقیم ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بصورت ۲۴ ساعته و کانال ۱۶ دستگاه VHF  آماده دریافت اعلام حوادث دریایی است.