شناسهٔ خبر: 88587 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت/ وزش گرم‌باد شدید و احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز/ ورود سامانه بارشی فعال به کشور از جمعه

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو طی پنج روز آینده در کشور خبر داد و عنوان کرد که از جمعه، سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: در پنج روز آینده جوی آرام و پایدار را در کشور خواهیم داشت و ضمن اینکه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: انتشار کاهش کیفیت هوا را به‌ویژه طی امروز و فردا و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده‌های جوی، خواهیم داشت. همچنین رشد شاخص آلودگی هوا می‌تواند باعث شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی باشد.

نقشینه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش دما هم طی روزهای آینده داشته باشیم که این افزایش دما روی ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز احتمال سقوط بهمن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه افزایش محسوس دما در سواحل کشورمان حدود ۷ تا ۸ درجه است، وزش گرم باد شدید را روی ارتفاعات البرز پیش می‌کنیم که با این شرایط احتمال رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز کاملا مهیا خواهد بود.

وی تأکید کرد: در روزهای آینده سرعت باد در خراسان شمالی افزایش پیدا می‌کند.

نقشینه افزود: همچنین از بعدازظهر پنج‌شنبه و جمعه تندباد را در غرب و شمال غرب و دریای خزر هم پیش‌بینی می‌کنیم. روز جمعه تندباد برای مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشورمان هم رخ خواهد داد.

به گفته وی امروز شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود و از روز یکشنبه بعدازظهر تا چهارشنبه بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس را هم پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه تصریح کرد: از جمعه سامانه بارشی فعال از شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آب‌وهوای تهران گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم که تا چهارشنبه غبارآلود باشد و پیشینه دمای امروز تهران ۹ و فردا ۱۰ و پس‌فردا به ۱۱ درجه خواهد رسید و این روند افزایشی دما در تهران تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند.