شناسهٔ خبر: 88592 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان:

تسهیلات سیل به ۱۹۱۲۳ سیل‌زده سیستان و بلوچستان پرداخت شد

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از معرفی ۳۱ هزار و ۱۲۰ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون بانک ها با ۱۹ هزار و ۱۲۳ نفر قرارداد بستند و تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدخلیلی منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان را که در سیل سال ۱۳۹۸ دچار آسیب شدند، توضیح داد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه تعداد کل واحدهای سیل‌زده استان در بخش احداثی شهری و روستایی ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد، واحدهای تعمیری ۸ هزار واحد و واحدهای معیشتی ۱۱ هزار واحد ارزیابی شد از معرفی ۳۱ هزار و ۱۲۰ نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: طبق تازه‌ترین آمار، بانک‌های عامل با ۱۹ هزار و ۱۲۳ نفر، برای پرداخت تسهیلات، عقد قرارداد کرده‌اند.

منبتی روند بازسازی‌های واحدهای مسکونی را بدین‌شرح توضیح داد: پی‌کنی ۱۴ هزار و ۹۵۷ واحد، آرماتوربندی ۱۲ هزار و ۳۹۶ واحد، اجرای فوندانسیون ۱۱ هزار و ۲۶۷ واحد، اجرای اسکلت (سیستم سازه‌ای) ۷ هزار و ۵۹۶ واحد، اجرای سقف ۶ هزار و ۴۴۵ واحد و درب و پنجره یکهزار و ۹۰۱ واحد انجام شده است.