شناسهٔ خبر: 88594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جابه‌جایی افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان

س و ب - ناوگان اتوبوسی (1).JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۱۱ نفر مسافر در ۹ ماهه نخست سال جاری در قالب ۱۷۱ هزار و ۳۱۲ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان در حوزه استحفاظی این اداره کل جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جابجایی مسافر در ۹ ماه سال جاری در استان نسبت به مشابه سال گذشته با ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۱۷ مسافر و ۲۳۸ هزار و ۳۵۲ سفر کاهش ۳۷ درصدی در جابجایی مسافر و ۲۸ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین مسافر جابجا شده این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به ترتیب با یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۶۸ مسافر به زاهدان، ۱۸۷ هزار و ۶۶۳ مسافر به زابل و ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ مسافر به سراوان اختصاص دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از پرداخت تسهیلات کرونا به رانندگان سواری، اتوبوسی و مینی‌بوس برون شهری و شرکت‌های حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ شرکت بخش حمل و نقل عمومی و ۲ هزار و ۵۳۰ راننده استان در سامانه کارا ثبت نام کردند که تاکنون به یک هزار و ۹۱ راننده فعال این بخش ۶۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال و به چهار شرکت با اشتغال‌زایی ۱۵ نفر، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده و  همچنان این روند ادامه دارد.

وی با تاکید بر کاهش سفر شهروندان تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا گفت: این اداره کل همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی استان از همان روزهای نخست شیوع این ویروس تمام الزامات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی به شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافر استان اطلاع رسانی و نظارت های دوره‌ای در این زمینه توسط همکاران ما به طور مرتب درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری، ۳ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۲ هزار و ۵۹۰ راننده مسافری، ۸۶۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یک هزار و ۳۵۹ دستگاه ناوگان مینی‌بوسی و ۷۳۳ دستگاه ناوگان سواری در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.