شناسهٔ خبر: 88618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی موضوع نوسازی منازل سازمانی نیروی انتظامی و تامین مسکن ناجا

WhatsApp Image 2021-01-09 at 12.13.16.jpeg در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با حضور عضو هيئت مديره شركت بازآفرینی شهری ايران موضوع نوسازی منازل سازمانی نیروی انتظامی و تامین مسکن ناجا در استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)،  در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با حضور عضو هيئت مديره شركت بازآفرینی شهری ايران موضوع نوسازی منازل سازمانی نیروی انتظامی و تامین مسکن ناجا در استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه روستا، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ضمن تشکر از سردار اسحاقی که موضوع تامین مسکن نیروی انتظامی را در معاونت فنی و مهندسی ناجا به جدیت با همکاران خود در دستور کار قرار دادند گفت: در این باره جلسات متعددی برگزار شده و مباحث خوبی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این موارد دستور کار نوسازی منازل سازمانی نیروی انتظامی ناجا و تامین مسکن ناجا و همچنین تامین امنیت در خصوص توسعه، ایجاد و ارتقا سرانه‌های مربوط به نیروی انتظامی مثل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است.

روستا افزود: در قالب تفاهمنامه‌ای که مقام عالی وزارت با نیروهای مسلح درباره مساله تامین مسکن نیروهای مسلح در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن در استان ها منعقد کردند، اقدامات لازم انجام شد تا در قالب این تفاهمنامه جهت تامین مسکن نیروهای مسلح اقدام شود.

وی افزود: یکی از رده‌های نیروهای مسلح نیروهای انتظامی هستند که از لحاظ تعداد، بیشترین نیاز به تقاضای مسکن برای نیروهای انتظامی است.

عضو هيئت مديره شركت بازآفرینی شهری ایران بیان داشت: در همین راستا مقرر شد که ما در قالب مسئولیت و سهمی که در تولید مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری داریم در قالب تفاهمنامه ای که با نیروی انتظامی است موضوع به این صورت در دستور کار قرار بگیرد که در مرحله اول کسانی که در محدوده ها و محلات هدف منزل و سکونت دارند از تسهیلات نوسازی مسکن به صورت خودمالکی استفاده کنند و در اولویت قرار بگیرند و کل محدوده های هدف بازآفرینی شهری شناسایی شوند.

وی افزود: همچنین آن چیزی که به عنوان اقدام موثر در تامین مسکن نیروهای مسلح باید در نظر گرفته شود شهرک ها و خانه های سازمانی هستند که هم از نظر قدمت ساخت و هم از لحاظ استحکام بنا و سازه وضعیت مناسبی ندارند و مقرر شد شهرک ها و خانه های سازمانی که در محدوده مصوب طرح های بازآفرینی شهری و بافت فرسوده قرار دارند در محدوده سه شاخص بیگانگی، نفوذ ناپذیری، ناپایداری مورد ارزیابی قرار بگیرند.

مجید روستا بیان داشت: در ۸۵ نقطه کشور با نیروی انتظامی این شهرک‌ها را احصا کردیم و مقرر شد در مرحله اول شهرک هایی که در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته در اولویت قرار بگیرند.

وی همچنین افزود: اینکه شهرک ها و منازل سازمانی که در محدوده شهر قرار گرفتند، به استناد مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری که این اختیارات را به استان ها می دهد که  ۵  تا ۱۵ درصد محدوده بافت های فرسوده در اختیار کمیسیون ماده ۵ قرار بگیرد و به محدوده مصوب بافت‌های فرسوده شهرها الحاق شود. به عنوان بافت فرسوده تلقی شوند و بتوانند از کلیه تسهیلات، تحقیقات و بحث های حمایتی مانند تخفیف پروانه ساخت، تخفیف پایان کار تخفیف نظام مهندسی، در استفاده از تسهیلات بهره مند شوند.

همچنین در حاشیه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی با سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین دیدار و در خصوص موارد مربوط به جلسه ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.