شناسهٔ خبر: 88622 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

روند افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در تهران و نیمه شمالی کشور/احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی/ شرایط هوای کشور همچنان ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی

سقوط بهمن کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در تهران و نیمه شمالی کشور از احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ دی و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: تا چهارشنبه جوی آرام در کشور خواهیم داشت که پیامد آن تداوم غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. همچنین، سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در گیلان وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: آخر هفته به علت وزش باد گرم جنوبی در سواحل شمال کشور برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، دمای هوا ۵ تا ۷ درجه افزایش خواهد یافت. این افزایش دما در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سبب ذوب برف و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی، خواهد شد.  

وی افزود: برای جنوب شرق کشور تا صبح سه‌شنبه سرما ادامه خواهد یافت. امروز تداوم باد شدید در شرق استان‌های کرمان، هرمزگان و نقاطی از سیستان‌و‌بلوچستان پیش‌بینی شده است. در پی آن تنگه هرمز و دریای‌عمان، مواج و متلاطم خواهد شد و سامانه بارشی پنجشنبه شمال‌غرب کشور را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم که امروز و فردا، جوی غبارآلود حاکم باشد. کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت. روند افزایش دما تا پایان هفته در تهران، ادامه دارد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۹+ و کمینه دما به ۱_  خواهد رسید.