شناسهٔ خبر: 88664 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی عنوان کرد:

ضرورت حضور مستمر و بلندمدت بخش خصوصی در بنادر/ فعالان اقتصادى؛ به ظرفیت‌هاى مغفول در بنادر ایران توجه جدى داشته باشند/ تشریح مهمترین مسائل براى مشارکت هرچه بیشتر و بهتر سازمان بنادر و بخش خصوصى/ چگونگى تسریع پروژه‌هاى سرمایه‌اى در بنادر کشور

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 18 پروژه بندری در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران گفت: برای اینکه بنادر کشور بیش از گذشته فعال شود؛ بخش خصوصی می‌تواند اثر قابل توجهی در این حوزه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی محمدمیرزاییان با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید بــه ظرفیت‌های اقتصادی مغفول در بنادر توجه ویژه داشته باشد، اظهار داشت: بنادر کشور زمانی به رشد و پیشرفت هدف‌گذاری شده می‌رسند که بخش خصوصی حضور مستمر، بلندمدت و نتیجه‌بخش در بنادر و پسکرانه بنادر داشته باشد.

وى در رابطه با جذب بهتر و بیشتر سرمایه‌گذاران در بنادر کشور، عنوان کرد: ســرمایه‌گذاری در بنــادر و خارج از آن روند مشــخصی دارد، هر چند که شــرایط در بنادر، مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و مواردی از این دست با سایر نقاط متفاوت است. 

نایب رییس کمیسـیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران افزود: به منظور فعالیت هرچه بهتر در حوزه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در اقتصاد هستیم.

محمدمیرزاییان با اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد در ایران به عنوان یک چالش برای ســرمایه‌گذاران، گفت: باید بیش از هر مسیٔله دیگری به سرمایه‌گذاری طولانی مدت در اقتصاد کشور توجه شود و این امر مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای حضور مستمر و بلندمدت فعالان اقتصادی در بنادر است.

وى افزود: نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که زمینه و فضای سرمایه‌گذاری در کشورهای توسعه یافته به خوبی می‌دانند که باید در چه بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران تأکید کرد: نکته بسیار مهمى که باید در بنادر کشــور مدنظر قرار گیرد؛ این است که به ظرفیت‌های اقتصادی مغفول توجه شود و مانع از انجام فعالیت‌های موازی یا همان فعالیت‌هایی شد که پیش از این، ظرفیت‌های آنها کامل شده است.

محمدمیرزاییان در رابطه با همکاری و مشــارکت هرچه بهتر و بیشتر بخش خصوصى و سازمان بنادر و دریانوردی، عنوان کرد: ضرورت دارد سازمان بنادر  بر حسب نیازهای کشور، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر را مشخص کند و ضمن فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی زمینه‌ساز مشارکت و همکاری با بخش غیردولتی شود.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران افزود: مهم‌ترین اصل در ســرمایه‌گذاری؛ انتفاع است و اگر قصد داریم سرعت پروژه‌های سرمایه‌ای در کشــور و به ویژه بنادر را با سرعت و قدرت بیشتری پیش ببریم به طور حتم نیازمند آن هستیم که به منافع سرمایه‌گذاران و به ویژه بخش خصوصی توجه بسیاری داشته باشیم و حمایت‌های حاکمیتی لازم را در دستور کار قرار دهیم.