به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی صبح امروز در بازدید از كنارگذر شمالی كرج گفت: کنارگذر شمالی شهر كرج به طول ۱۷ كیلومتر به عنوان كمربندی شمالی شهر كرج و در ادامه آزادراه همت، ترافیك عبوری و بخشی از ترافیك منطقهای قابل جذب از سمت شمال شهر كرج را كاهش میدهد.
وی ادامه داد: كاهش حجم ترافیك آزادراه تهران تا غرب كرج، كاهش حجم تردد در مسیر شهركرج، كاهش تردد در مسیر اندیشه شهریار، ساماندهی ترافیك وسایل نقلیه و هدایت آن به بیرون شهر كرج وكاهش زمان سفر و مصرف سوخت از دیگر مزایای بهره برداری از این پروژه است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این كنارگذر که شامل ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و ۲۰ دستگاه پل است در حال حاضر با پیشرفت فیزیكی حدود ۶۰ درصد در حال انجام است.
خادمی در خصوص ساخت یک دستگاه پل خاص و اقدامات صورت گرفته در این پل بزرگ گفت: این پل دارای طول ۵۳۰ متر و عرض۳۶ متر است. دهانه میانی این پل ۱۷۰ متر و ارتفاع بلندترین پایه آن بالغ بر ۹۰ متر است. در این پل بیش از ۱۱ هزار تن آرماتور و ۶۰ هزار متر مکعب بتن در این پل به کار می رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاثیر ملی و فرامنطقه ای این پروژه را قابل توجه دانست و گفت: احداث این مسیر یكی از راه های جایگزین برای بخشی از كریدور شرقی- غربی كشور است و به همین دلیل در پدافند غیرعامل برای پایتخت و استان البرز نقش مهمی ایفا می كند.
به گزارش شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، گفتنی است: کنارگذر شمالی كرج از انتهای اتوبان همت شروع شده و به آزادراه كرج- قزوین منتهی می شود. این پروژه به عنوان مکمل پروژه آزادراه همت- کرج میتواند ترافیک را از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی کرج انتقال داده و گلوگاههای ترافیکی موجود در این نقاط را رفع سازد.