شناسهٔ خبر: 88672 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران انجام شد

برگزاری پنجمین نشست هم‌اندیشی دوشنبه‌های اسکان بشر با موضوع "شهر دوستدار کودک" به‌طور مجازی

اسکان بشر پنجمین نشست هم‌اندیشی دوشنبه‌های اسکان بشر با موضوع "شهر دوستدار کودک"، طی همکاری مشترک کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌طور مجازی در فضای وبینار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین نشست هم‌اندیشی دوشنبه‌های اسکان بشر با همکاری مشترک کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس در مورخ ۲۲ دی در فضای وبینار برگزار شد.

در این نشست که محمدمهدی مظاهری، دبیر کل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد ایران، ریاست جلسه را به عهده داشت، کارشناسان و شرکت‌کنندگان به موضوع "شهر دوستدار کودک" از منظرهای گوناگون پرداختند و طی آن، دیدگاه‌های خود را مطرح ساختند.

از موضوعات مطرح شده در این نشست مجازی، می‌توان به توصیه‌های یونیسف در زمینه توصیف شهر دوستدار کودک، ضرورت هماهنگی بین بخش‌ها به‌منظور ایجاد هماهنگی جهت ایجاد اسکان شهر کودک، تخصیص بودجه در حوزه شهری برای کودکان، وفاداری به عهدنامه کنوانسیون‌های بین‌المللی و فراهم کردن شرایط برای شنیدن صدای کودکان در شهرها اشاره کرد.

همچنین در این نشست، بر چندین ضرورت ازجمله جلوگیری از هرگونه تبعیض بین کودکان، حمایت از اقدامات خیرخواهانه، مراقبت از کودکان در قبال سیاست‌ها و فراهم نمودن شرایط برای رشد و تعالی کودکان در فضای شهری تأکید شد.

گفتنی است که با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری جلسات حضوری، هم‌اکنون بسیاری از جلسات تخصصی کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد به‌صورت مجازی و در فضای وبینار برگزار می‌شود. از نکات مثبت و سازنده این جلسه مجازی می‌توان به حضور اساتید دانشگاه از اقصی نقاط جهان، کارشناسان متخصص از نهادهای بین‌المللی همچون یونیسف و یونسکو و همچنین صاحب‌نظران رشته‌های روان‌شناسی، ادبیات، شهرسازی، معماری از شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان ، تبریز  و سمنان و دیگر مناطق کشور اشاره کرد.

به گفته کارشناسان، برگزاری نشست‌های هم اندیشی دوشنبه های اسکان بشربه صورت تخصصی و به‌طور مجازی، تأثیری مهم در هم‌اندیشی و ارتباط گسترده بین کارشناسان مباحث بین‌رشته‌ای به‌منظور دستیابی به نتایج مفید و کاربردی شده است.