شناسهٔ خبر: 88709 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

به منظور توسعه و افزایش همکاری‌ها روی داد

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان هواشناسی کشور و سازمان امداد و  نجات جمعیت هلال احمر 

هواشناسی سازمان هواشناسی کشور و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به منظور توسعه و افزایش همکاری‌ها و ایجاد ارتباط موثر برای اطلاع‌رسانی به‌هنگام و ایجاد آمادگی در مواجهه با سوانح جوی و اقلیمی کشور تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌برداری مناسب و گسترش همکار‌ی‌های علمی، فنی و ارتباطات موثر، صبح سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمایندگی مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات و سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور به منظور استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت های موجود منعقد شد.                                                              

از اهداف تفاهمنامه می‌توان به اجرای تکالیف جزء (۴) بند (ث) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، توسعه همکاری‌های فنی به منظور بهره‌مندی از زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی طرفین و کاهش زمان اطلاع‌رسانی پیش بینی ها و پدید‌‌ه‌های مخاطره‌آمیز جوی، دریایی و اقلیمی اشاره نمود.

تشکیل کمیته مشترک برای اجرای تکالیف جزء (۴) بند (ث) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، همکاری در زمینه بهره‌برداری از زیرساخت‌های ارتباطی طرفین به منظور کاهش هزینه‌های مربوطه، ایجاد بسترهای مناسب و امن برای تبادل اطلاعات و داده‌های نرم‌افزاری طرفین (وب سرویس) و کاربردی نمودن آن برای سامانه‌های مدیریت تصمیصم‌گیری در بحران و طراحی و برگزاری مانورهای مشترک از جمله زمینه‌های همکاری مشترک طرفین است.

با توجه به این که تفاهم‌نامه در محل سازمان امداد و نجات منعقد شد, معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در بازدید از خودرو ارتباطات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جریان توانمندی و فرایند انجام کار این سازمان قرار گرفتند. 

شایان ذکر است این مراسم از لحاظ زمان و تعداد نفرات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.