شناسهٔ خبر: 88724 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان انجام گرفت

بازدید وزیر از محور سمنان – فیروزکوه، سمنان – سرخه / آغاز نصب نیوجرسی محور سمنان - فیروزکوه با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال

بازدید وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان سمنان، از محورهای سمنان – فیروزکوه و سمنان – سرخه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۴ دی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان سمنان، از محورهای سمنان – فیروزکوه و سمنان – سرخه بازدید کرد. در بدو ورود این عضو کابینه دولت دوازدهم به این استان عملیات نصب نیوجرسی در محور سمنان-فیروزکوه  با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال آغاز شد. 

محور سمنان - فیروزکوه يكي از محور های اصلي شمال كشور است که با بهره برداری از آن از بارترافيكي محورهاي شمال كشور كاهش یافته است.

مسیر سمنان - فیروزکوه و سمنان – سرخه از مسیرهای پر تردد کشور هستند که سال های گذشته به دلیل رفع نشدن مشکلات زیرساختی و فنی، خطرناک، حادثه‌آفرین و ناایمن شده بوده است. این طرح در هشت کیلومتر از نقاط حادثه خیز محور ارتباطی سمنان- فیروزکوه در دست انجام است.  هم اکنون با نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این محورها، رفع فقر روکش آسفالت، برطرف کردن قوس جاده و نصب روشنایی و دوربین نظارتی و کنترل سرعت به جاده‌های قابل اطمینان کشور تبدیل شده اند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه حضور خود در استان سمنان با حضور در استانداری در نشستی وضعیت طرح های اجرایی این استان را مورد بررسی قرار داد. 

سفر محمد اسلامی به استان سمنان دو روزه است و از جمله برنامه های سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان شامل  بازدید بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر ، پروژه های اقدام ملی سمنان ، محور دامغان - معلمان، بهره برداری از ۳۶ دستگاه ماشین آلات به روز رسانی شده راهداری استان سمنان، افتتاح ساختمان بخشداری بسطام و یک طرح عمرانی شاهرود  است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد و دارای هشت شهرستان و ۲۰ شهر است که از این تعداد ۱۷ شهر دارای بافت فرسوده هستند که مساحت بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ هکتار است .