شناسهٔ خبر: 88733 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:‌

هوای اغلب شهرهای کشور ناسالم برای همه گروه‌های سنی/سامانه بارشی جدید پنجشنبه وارد کشور می‌شود/بارش برف و باران از فردا در غرب و شمال‌غرب

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای اغلب شهرهای کشور برای تمامی گروه‌های سنی، ناسالم است از ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جوی پایدار و آرام طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور، حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سبب تداوم آلودگی هوا، خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: از عصر فردا پنجشنبه ۲۵ دی، سامانه بارشی از سمت غرب و شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد. فردا در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، مناطقی از کرمانشاه و زنجان، بارش برف و باران شروع می‌شود.

به گفته وی، روز جمعه در استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، خوزستان، البرز مرکزی، بارش باران و برف و وزش باد، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه، بارش‌ها در جنوب‌غرب کشور ادامه خواهد یافت. همچنین، در روزهای پنجشنبه و جمعه، وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما برای استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، خواهد شد. ضمن آنکه روز جمعه در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، و سمنان وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه، غرب سواحل خزر، مواج و متلاطم خواهد شد. تهران نیز کمی ابری و غبارآلود است و حداکثر دمای امروز تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.