شناسهٔ خبر: 88777 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

آلایندگی هوا از دوشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد/بارش برف و باران در البرز مرکزی، تهران و ۱۱ استان کشور

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران و وزش باد در البرز مرکزی، تهران و ۱۱ استان کشور از کاهش آلایندگی هوا از روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ دی و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از شب گذشته سامانه بارشی وارد کشور شده است که از امروز جمعه در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان،شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز، بارش برف و باران و وزش باد، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا، شنبه در برخی از استان‌های غرب کشور همچون کرمانشاه، لرستان و ایلام، بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، امروز، دریای خزر، سواحل گیلان و غرب مازندران، مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته گودرزی، از امروز بتدریج در استان‌های واقع در شمال‌غرب از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود. همچنین از امروز جمعه در استان‌ها و شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، همچون تهران، کرج، آلودگی هوا با شدت کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه از میزان آلایندگی هوا به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاسته می‌شود و در بیشتر مناطق کشور، شرایط سالم جوی را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان امروز تهران، نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی، همراه با وزش باد، است. ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز بیشینه دمای امروز تهران خواهد شد.