شناسهٔ خبر: 88780 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

برای تامین زمین مسکن محرومان در خوزستان محدودیتی نداریم

میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه حرکتی جهادی برای تهیه مسکن نیازمندان و محرومان آغاز کرده است، گفت: برای تامین زمین و دریافت مجوز ساخت مسکن نیازمندان در تمام شهرهای استان خوزستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سیدحسین میرشفیع در مرحله چهارم کمک‌های مومنانه به اقشار محروم و نیازمند استان خوزستان، اظهارداشت: رزمایش کمک مومنانه خدمت کوچکی برای حمایت از نیازمندان است و وزارت راه و شهرسازی به دستور رهبر معظم انقلاب آن را آغاز کرده است.

وی افزود: مردم در نقاط مختلف کشور در دوران سخت و روزهای بحرانی در میدان حضور داشته و اتحاد و همدلی خود را به همگان نشان داده‌اند از این رو حمایت از آنها در این شرایط سخت اقتصادی در اولویت است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مردم خوزستان در زمان سیل با همدلی و اتحاد این بحران را پشت سر گذاشتند و اکنون نوبت ماست که دین خود را به این مردم و سرمایه‌های با ارزش نظام ادا کنیم.

وی افزود: کشور اکنون با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و گرفتاری‌های ناشی از کرونا نیز با این وضعیت گره خورده است. تحریم‌های ناجوانمردانه نیز به ما تحمیل شده و همین امر مشکلات مردم را دوچندان کرده است.

میرشفیع با بیان اینکه اکنون جنگ اقتصادی گسترده‌ای شکل گرفته و ما با قدرت‌های اقتصادی دنیا درگیر هستیم، گفت: دشمن حتی با تامین درمان و داروی کودکان ما هم مقابله می‌کند و طبیعی است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، شرکت فرودگاه‌ها و بسیج ادارات راه و شهرسازی تلاش فراوانی کردند تا کمک‌هایی برای حمایت از نیازمند استان فراهم شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه علاوه بر کمک‌های مومنانه وظایف دیگری در قبال مردم خوزستان دارد که از مهمترین آنها بحث مسکن است که در سال‌های اخیر به یکی از معضلات خوزستان تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار داده و تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بحث مهم بازآفرینی شهری است.

میرشفیع اظهارداشت: خوزستان همواره جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده که اقدامات عملی برای مسکن دار شدن مردم را در این استان در اولویت قرار داده است.

وی یادآور شد: اکنون با توجه به مشکلات مسکن در سراسر استان، در هر شهری که نهادهای حمایتی آمادگی لازم را داشته باشند برای اجرای پروژه مسکن محرومان، زمین تامین خواهد شد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هر جا مشکلی ایجاد شد، مجوزهای لازم را در سطح وزارتخانه صادر می‌کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از مردم خوزستان مشکل سند ملکی داشتند که وزارت راه و شهرسازی با یک حرکت جهادی دریافت مجوزهای لازم را آغاز کرده‌ و تهیه اسناد این منازل را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی خود را موظف می‌داند که بیشترین تلاش را برای کاهش فشار اقتصادی اقشار ضعیف جامعه بکار گیرد.

آیین چهارمین مرحله از کمک‌های مومنانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه با حضور مشاور وزیر راه، فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی،  مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان و جمعی از مسئولان استان در اهواز برگزار شد. در این آیین، یک هزار بسته معیشتی در این مرحله توسط وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی در سه مرحله بیش از سه هزار بسته حمایتی و معیشتی را بین نیازمندان سطح کشور توزیع کرده است.