شناسهٔ خبر: 88792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی مصوب شد:

اختصاص ۲۳ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری در اردبیل

اردبیل 1 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر یک روزه به استان اردبیل و بازدید از بازار تاریخی شهر اردبیل و مناطق حاشیه این شهر، بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی شهری پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان بازدید از بازار تاریخی و طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق ۱۳‌گانه اردبیل اظهار کرد: این چهارمین سفر در سال جاری به استان اردبیل بود که در این سفر درکنار پیگیری مصوبات جلسات قبلی و به سرانجام رساندن طرح های مصوب، بازدیدی از بافت تاریخی و قدیمی اردبیل در بازار سنتی این شهر انجام گرفت.  قرار شد با همکاری میراث فرهنگی بازاریان و کسبه و مسئولان استانی تأمین اعتبار انجام شده و بازسازی رسته‌های زنجیرلو، پنبه فروشان، برنج فروشان و دمیرچی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار تأمین اعتبار ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به بازسازی بازار سنتی و تاریخی اردبیل و گازرسانی به این بازار، مقرر شد تا برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود تا طرح‌های مرمت و عمران و آبادانی اجرایی و عملیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به همراه نمایندگان اردبیل در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، شورا و شهرداری اردبیل از سه محله میراشرف، گلمغان و همچنین ملایوسف بازدیدی داشتیم که قرار شد به ازای توسعه پارک محله‌ای و همچنین احداث سرای محله در این مناطق ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود که در مجموعه تا پایان امسال 7 میلیارد تومان اعتبار تزریق خواهد شد تا این پروژه‌ها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری اردبیل به سرانجام برسد.

عبوری افزود: در شرکت بازآفرینی شهری در قالب یک پکیج کامل نسبت به صدور پروانه رایگان تخفیف در اجرا و طراحی از سوی نظام مهندسی و پرداخت تسهیلات کم بهره به ساکنان مناطق فرسوده شهری این امکان فراهم شده تا بازسازی و بهسازی را انجام داده و بدون دغدغه تأمین اعتبار این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سفرهای قبلی برای تملک پنج ملک در شهیدگاه اردبیل بیش از ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کردیم تا در دو مرحله این پرداختی‌ها انجام و این محوطه برای رویدادهای معنوی، مذهبی و فرهنگی آماده شود.

عبوری اضافه کرد: در سفر گذشته برای محلات عدالت‌آباد و ایران آباد مبالغی را با هدف ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی پرداخت شد و بخشی از پرداختی‌ها نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید طرح بهسازی و بازسازی بازار تاریخی اردبیل را تهیه و در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا در حد توان و وسع خود بتوانیم به تکمیل این پروژه ها کمک کنیم.

وی بیان کرد: در کنار احداث سرای محله مجموعه‌های بهداشتی نیز برای ارائه خدمات به شهروندان در سکونتگاه‌های غیررسمی فراهم شده که به تکمیل این پروژه ها نیز کمک خواهیم کرد تا بدهی پیمانکاران پرداخت و توان آن‌ها ارتقا یابد.

عبوری با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف باغ شریعت و همچنین تملک پادگان یادآور شد: باید هر چه سریع‌تر زمینه این کار فراهم آید چرا که ما به اندازه کافی برای عملیاتی شدن این دو پروژه جلسات و نشست هایی را برگزار کرده و آمادگی کمک به تعیین تکلیف این دو پروژه مهم در اردبیل را داریم.