شناسهٔ خبر: 88811 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی:

بازسازی ۶ دستگاه لوکوموتیو در فردیس البرز/ صرفه‌جویی ۳ میلیون یورویی ناوگان‌های ریلی بازسازی شده

قطار - لوکوموتیو - قطار مجارستان - قطار گردشگران اروپایی معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بازسازی ۶ دستگاه لوکوموتیو فرسوده طی ۹ ماهه سال جاری پس از بازسازی در شهرستان فردیس استان البرز وارد ناوگان ریلی خبر داد و اظهار کرد که طی این بازسازی، سه میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از بازسازی ۶ دستگاه لوکوموتیو فرسوده خبر داد و اظهار کرد: این لوکوموتیوها شامل ۲ دستگاه GM سنگین، ۲ دستگاه GM سبک و ۲ دستگاه آلستوم است که بازسازی کامل آن‌ها انجام شده است.

وی توضیح داد:  لوکوموتیوهای GM  به علت فرسودگی و عمر بالا و یا آسیب ناشی از سوانح و لوکوموتیوهای آلستوم به علت عدم تأمین به‌موقع قطعات و انجام سرویس‌های معین شده از رده خارج شده بودند.

ضیایی مهر  با اشاره به اینکه بازسازی این لوکوموتیوها با سه میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی  همراه بوده است، اظهار کرد: از آنجا که ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور پایین‌تر از نیاز است باید  برای تأمین نیازها لوکوموتیوهای فرسوده را بازسازی کنیم.

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: نوسازی لوکوموتیوها مطابق با  استانداردها انجام می‌شود و تمام سیستم‌ها از ترمز گرفته تا سایر تجهیزات آن‌ها به‌روزرسانی شده است.

وی بابیان اینکه تا پایان سال جاری پنج دستگاه لوکوموتیو دیگر نوسازی می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۴ دستگاه لوکوموتیو از نوع GM  و آلستوم  در فردیس تعمیر اساسی شد.
مجموع لوکوموتیو در گردش کشور ۶۲۷ دستگاه و مجموع واگن مسافری و خدماتی و خودکشش در گردش یک هزار و ۹۲۳ دستگاه و  مجموع واگن باری در گردش ۲۶ هزار و ۶۲۹ دستگاه در ناوگان باری و مسافری  ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، کارخانه بازسازی لوکوموتیو راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در شهرستان فردیس استان البرز فعالیت دارد.