شناسهٔ خبر: 88858 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

برگزاری نوزدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران/ تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای ابهر، سومار، خرمدره و بشرویه

نوزدهمین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری کشور نوزدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار و طی آن در مورد طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای ابهر، سومار، خرمدره و بشرویه تصمیم‌گیری لازم انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۹ دی، نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری برگزار شد.

در این نشست که آقایان محمد سرلک، سرپرست دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری و احمد نیکخواه نائینی، مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به‌طور حقیقی و مدیران حوزه شهری استان‌های کرمانشاه، زنجان و خراسان جنوبی به‌طور مجازی و ویدئو کنفرانس حضور داشتند، در خصوص مصوبات واصله از سوی کمیته‌های فنی به بحث و بررسی پرداختند.

ببینید|نوزدهمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور

موضوعات مطرح شده در این نشست شامل ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی به مرکزیت شهر سومار واقع در استان کرمانشاه، مغایرت‌های اساسی طرح جامع و تفصیلی شهر ابهر و شهر خرمدره واقع در استان زنجان و مغایرت‌های اساسی موجود در طرح جامع و تفصیلی شهر بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی بودند.

وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی این نشست، پس از دریافت گزارش‌ کمیته‌های فنی و پاسخ‌های لازم از سوی مسئولان از جمله روسای اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها، روسای شورای شهر، شهردارها و مسئولان استانداری اقدام به جمع‌بندی نظرات کرده و پس از رأی‌گیری، نقطه‌نظرات را جهت اجرا به تصویب رساندند.

مصوبات نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، پس از تنظیم از طریق دبیرخانه این شورا منتشر خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.