شناسهٔ خبر: 88872 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزرای ایران و آذربایجان تاکید شد:

روابط ایران و آذربایجان در خصوص ترانزیت و حمل‌و‌نقل کالا افزایش می‌یابد/ توافقات دو کشور برای فعال کردن کریدور شمال- جنوب

دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر روابط دو کشور در خصوص تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل کالا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز ۲۹ دی ماه با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، مقامات دو کشور در خصوص تسهیل در حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور و گسترش مبادلات تجاری بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورمان به همراه سخنگوی وزارت امورخارجه حضور به هم رساندند.

ببینید|دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان

معاونان وزیر راه و شهرسازی در خصوص توافقاتی که در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور حاصل شد به ارایه گزارشی پرداختند. دو کشور در ارتباط با ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب و فعال کردن این کریدور مهم، ابراز علاقمندی کردند.

گفتنی است، مقامات جمهوری آذربایجان در راس هیاتی برای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در کشورمان حضور یافتند.