شناسهٔ خبر: 88907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز خبر داد:

باز پس‌گيری ۹ هزار و ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شانديز 

_DSC0522.jpg رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز از خلع ید و رفع تصرف ۹ هزار و ۱۵۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز خبرداد.  

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، رضا ناصری تاجور با اعلام این خبر اظهار داشت: اين ميزان رفع تصرف طی دو عمليات رفع تصرف انجام شد كه در مورد اول متصرفين اقدام به شخم زنی زمين و تصرف ۳۰۰۰ مترمربع اراضي دولتي در محدوده نغندر به ارزش ريالي ۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال و در مورد دوم شخص متصرف اقدام به تصرف اراضي دولتي به متراژ ۶ هزار و ۱۵۰ مترمربع و ارزش ريالي ۹۲ ميليارد و ۲۵۰ ميليون ريال کرده بودند که طي دو عمليات جداگانه، نسبت به رفع تصرف اراضی دولتی اقدام شد. 

ناصري تاجور افزود: یکی از وظایف مهم و حساس ادارات راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع هرچه تمام‌تر در پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی است که در این راستا گشت هدفمند یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز موفق شد این میزان از اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف کند. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند. 

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره كل راه وشهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.