شناسهٔ خبر: 88934 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش برف و باران در ۱۲ استان کشور/هوای بیشتر مناطق کشور سرد می‌شود/ طوفان در دریاهای شمال و جنوب کشور

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور هوا سرد می‌شود از بروز طوفان در دریای شمال و جنوب ایران خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز اول بهمن بارش برف و باران در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، قزوین، شمال‌شرق خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال‌و‌بختیاری، همدان، مرکزی، رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: از بعدازظهر امروز  با ریزش هوای سرد در گیلان و مازندران، بارش باران آغاز خواهد شد. اوایل وقت امشب در تهران و البرز، انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد. فردا نیز گستره سامانه بارشی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شرق سواحل و برخی از نقاط مرکز را دربرمی‌گیرد. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه بارش‌ها در نوار غربی کاهش می‌یابد و به طور محسوسی هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی حاکم خواهد شد.

وی افزود: جمعه شمال‌شرق کشور بارش‌های پراکنده دارد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور به شکل محسوسی هوا سرد می‌شود. سرمای هوا بیشتر برای شمال‌شرق و شرق کشور است و در خراسان‌ها در حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه دمای هوا کاهش خواهد یافت. مناطق شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر و دامنه‌های جنوبی البرز ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دما دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه هوای سرد از امروز تا جمعه در کشور ماندگار است، افزود: بخش‌های غربی، جنوب و جنوب‌غرب کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما را دارد. امروز و فردا دریای‌های شمال و جنوب کشور مواج و متلاطم است. فردا نیز در بیشتر مناطق کشور وزش باد، پدیده قالب است.

وی توضیح داد: تهران از بعدازظهر افزایش ابر و بار‌ش‌های پراکنده دارد. ۱۳ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران است و تهران نیز سردتر می شود.