شناسهٔ خبر: 8895 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مصوبات کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها برای سفرهای تابستانی/ برنامه‌ریزی نهادهای مختلف برای دور دوم سفرها/ تشکیل كارگروه اطلاع‌رسانی در استان‌ها

سفرهای نوروزی مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی از تصویب اقداماتی در کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها برای سفرهای تابستانی خبر داد.

سعید معید فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری کارگروه امور احتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها با موضوع برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی گفت: این جلسه مصوباتی داشت که به استان‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: در این جلسه در مورد اهمیت اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی در سفرهای تابستانی به‌منظور كاهش سوانح رانندگی در  زمانهای اوج سفرهای تابستانی به‌ویژه در روزهای شروع سفرهای تابستانی و پایان آن و نیز اقداماتی كه باید در سه مرحله قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر برنامه‌ریزی شود بحث شد.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لازم است شعاری برای سفرهای تابستانی امسال انتخاب شود، افزود: اطلاع‌رسانی باید با توجه به استانها و شهرستانهای پرخطر و گروههای سنی و جنسیتی و پایگاهی پرخطر انجام شود تا با كمترین هزینه، بیشترین تاثیر را در بر داشته باشد.

معیدفر گفت: در این کارگروه هركدام از اعضای جلسه با توجه به پتانسیل سازمان خود در مورد راهكارهای اجرایی صحبت كردند که اعضا بر استفاده از فرصت‌ها و رسانه‌های متعدد از جمله تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای شهری و بین‌شهری، فرصت حدود چهار ساعت مسافرت با اتوبوس‌های بین‌شهری، پتانسیل‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه در اردوهای تابستانی و برنامه‌های صدا و سیما، شبكه‌های مجازی، مطبوعات و دیگر رسانه‌ها برای فعالیت فرهنگی و اطلاع‌رسانی تاكید داشتند.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این جلسه نماینده جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ضمن برشمردن عوامل موثر بر كاهش تصادفات، بر روی چهار عامل سرعت، خواب‌آلودگی، دیدن و دیده شدن و صندلی كودك كه می‌تواند راهبردهای محوری در تبلیغات تابستانی باشد تاكید كرد.

وی پخش كلیپ‌های سه تا هفت دقیقه‌ای از صدا و سیما و درخواست از مردم برای طرح مباحث مهم ایمنی را یکی از پیشنهادات این جلسه عنوان کرد و گفت: نماینده وزارت كشور نیز در این جلسه تاكید كرد تا در هر استان ستادهایی برای فعالیت فرهنگی و اطلاع‌رسانی سفرهای تابستانی تشكیل شود و از سوی كارگروه به آنها راهكارهایی پیشنهاد شود.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین نماینده صدا و سیما در کارگروه مذکور اعلام آمادگی کرد تا بیش از گذشته ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی خود را برای بهبود ایمنی راه‌ها در اختیار بگذارد.

وی گفت: اعضا تاكید بر تدوین یك برنامه جامع یا برنامه اقدام داشتند. همچنین بر تهیه فهرستی از اقدامات و راهكارهای لازم با تكیه بر عوامل خطر شناخته شده و وظایف سازمانها در جلسه آینده تاكید شد.

معیدفر اضافه کرد: طرح شعار ایمنی برای سفرهای تابستانی امسال با محوریت ایمنی كودكان٬ تهیه فهرست اقدامات ایمنی سفرهای تابستانی مربوط به هر یك از سازمان‌ها چه در سطح استانی و چه در سطح كشوری توسط نماینده آن ارگان با تاكید بر اولویت عوامل خطر و اولویت مخاطبین تا جلسه آینده و پیشنهاد راهكارهای اطلاع رسانی سامانه ثبت حوادث ترافیكی در جلسه بعدی از مصوبات این جلسه بود.

وی افزود: همچنین قرار شد از هم اكنون در هر استان كارگروه فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی سفرهای تابستانی تشكیل شود و همراه با برنامه‌های كشوری كه متعاقبا از سوی كارگروه، پیشنهاد می‌شود با توجه به ویژگی‌های هر استان برنامه‌های متناسب آن استان نیز طراحی و اجرا شود. ضمن آنکه سه گزارش تحلیلی كه سال قبل براساس آمارهای پزشكی قانونی تهیه شد در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا در جلسه بعدی در برنامه‌ریزی مورد توجه باشد./

نظر شما