شناسهٔ خبر: 88976 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان:

کولاک آزادراه‌های زنجان را فرا گرفت

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: بارش برف و کولاک نیز در گردنه‌های خانچایی، بادامستان، آق‌گدیگ و ذاکر در جاده‌های زنجان - طارم، زنجان – تهم – چورزق، گردنه‌های چایلو و قلی‌کندی در جاده زنجان – دندی و مسیر ارتباطی دندی به تخت سلیمان، خدابنده - ابهر جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی‌‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، گفت: در آزادراه‌ها و جاده‌های ترانزیت زنجان، خرم‌‌دره – ابهر و زنجان – میانه، زنجان - بیجار، خدابنده - همدان، سلطانیه به خدابنده بارش برف همراه با کولاک جریان دارد.

به گفته وی، بارش برف و کولاک نیز در گردنه‌های خانچایی، بادامستان، آق گدیگ و ذاکر در جاده‌های زنجان - طارم، زنجان – تهم – چورزق، گردنه‌های چایلو و قلی کندی در جاده زنجان – دندی و مسیر ارتباطی دندی به تخت سلیمان، خدابنده - ابهر جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه هموطنان از سفرهای غیرضروری به خصوص در مناطق کوهستانی خودداری کنند، گفت: رانندگان در صورت سفر، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ‌های مه‌شکن و وسایل گرمایشی مجهز کرده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند.
علی اکبری، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.

وی یادآوری کرد: ۵۰ اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع‌های بین‌راهی این استان به طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و یا با نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند. ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.