شناسهٔ خبر: 88982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان:

تلاش برای بازگشایی راه برفی ۴۸۲ روستای آذربایجان‌غربی ادامه دارد

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تداوم عملیات بازگشایی ۴۸۲ راه روستایی گرفتار در برف خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آماده‌‌باش ۶۸ اکیپ از نیروهای راهداری با توجه به اعلام هواسناسی مبنی بر پیش‌بینی بارش سنگین برف در استان، گفت: ۱۴۹٠ مسیر روستایی در سطح استان به صورت کامل برفروبی شده و ۴۸۲ راه روستایی نیز در حال بازگشایی است.

وی با اشاره به بکارگیری ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین‌الات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری و نمک پاشی محورهای استان تصریح کرد: تمامی راه‌های بین‌شهری در سطح استان باز و تردد در جریان است.

شکری با بیان اینکه وزش باد و کولاک شدید و کاهش دید در برخی محورها عملیات بازگشایی مسیر را با مشکل مواجه می کرد، گفت: در حال حاضر مسیر بوکان- مهاباد(محور برهان) به دلیل کولاک شدید مسدود است که با تلاش نیروهای راهداری به زودی بازگشایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بابیان اینکه بارش برف اکثر جاده‌های استان را تحت‌تاثیر قرارداده بود، ادامه داد: محورهای سردشت - مهاباد ، سردست - مرز کیله،  مهاباد - بوکان ، پیرانشهر تمرچین ، ارومیه -  راژان،  ارومیه - سرو ، چالدران - شوط،  چالدران - آواجق،  نقده - پیرانشهر،  سردشت - پیرانشهر و نقده - ارومیه از جمله مهمترین محورهای استان را شامل می‌شود که عملیات برف‌روبی در آنها انجام شده است.

وی یادآور شد: راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان  و ۶۸ راهدارخانه ثابت و سیار بصورت شبانه روزی حضور دارند و راهها استان را بر حسب اولویت و میزان تردد بازگشایی میکنند و از هم وطنان درخواست می‌شود از ترددهای غیرضروری جاده‌ای اجتناب کرده و در صورت ضرورت حتما ازطریق شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان آخرین اخبار وضعیت راه‌ها و شرایط جوی را رصد و وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی مجهز کنند.