شناسهٔ خبر: 89001 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ لغزندگی معابر و جاده‌های واقع در استان‌های شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های البرز/ امروز، خروج سامانه بارشی از کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از لغزندگی معابر و جاده‌های واقع در استان‌های شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های البرز خبر داد و گفت که احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز وجود دارد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز سامانه بارشی فعال در شمال شرق کشور فعال است و باعث بارش‌های پراکنده برف در این مناطق شده و سپس بعد از ظهر از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: امروز همچنین در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و دامنه استان‌های واقع در رشته‌کوه البرز، لغزندگی معابر و جاده‌ها را خواهیم داشت.

گودرزی هشدار داد: احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی عنوان کرد: از امروز تا ظهر یکشنبه در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید توأم با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی گفت: از روز یکشنبه تا چهارشنبه آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف است و انتظار این را داریم که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت داشته باشیم.

گودرزی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پایان هفته، روند افزایش دما در غالب مناطق کشورمان پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی دو روز آینده دریای عمان، خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است و امروز نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز در تهران آسمان صاف تا کمی ابری به همراه وزش باد شدید را خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.