شناسهٔ خبر: 89010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد:

راه‌آهن مبارکه -سفیددشت- شهرکرد ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

DM2A3188.1.jpg مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از فعال بودن طرح راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه خبر داد و گفت: زیرسازی این طرح در مجموع، تاکنون از ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، علیرضا صلواتی در جلسه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح، اعتبار لازم مورد نیاز است و انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده نیز به زودی تأمین شود.

وی با اشاره به چالش‌های تعیین ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد تصریح کرد: با وجود اینکه پیمانکار طرح مشخص شده است، اما معارضات موجود ایستگاه راه‌آهن در محل میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد عملیات اجرایی این طرح را با وقفه مواجه کرد.

صلواتی ادامه داد: با این وجود، محل دیگری برای احداث ایستگاه مشخص شده است که نسبت به دیگر موارد پیشنهادی از نظر اجرایی، فنی و اقتصادی بودن توجیه‌پذیر است.

مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تغییر محل ایستگاه راه‌آهن از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) در مجاورت کمربندی شرق و شمال شهرکرد به اراضی منطقه رحمتیه، تصریح کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی، این محل بهترین گزینه برای جانمایی ایستگاه است و تنها ۱۵ هکتار معارض در این منطقه وجود دارد که امید می‌رود در این خصوص به توافق مورد نظر دست پیدا کنیم.

صلواتی افزود: برای ساخت ایستگاه راه آهن شهرکرد ۴۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز به اهتمام جدی دولت بر تکمیل هرچه سریع‌تر طرح راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد اشاره کرد و گفت: راه‌آهن از مهم ترین طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان به شمار می‌رود و با توجه به ضرورت اجرای این طرح در توسعه حمل و نقل ریلی و مطالبات چندین ساله مردم تلاش ویژه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شده است.

اله‌کرم نصیری افزود: تاکنون۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تأمین شده و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده، با جدیت در حال پیگیری است.

وی در خصوص تغییر ایستگاه راه‌آهن شهرکرد نیز تصریح کرد: این جابه‌جایی از کیفیت کار نمی‌کاهد و هزینه‌بر نیست.

نصیری علت جابه‌جایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد را معارضات و مشکلات اجتماعی در محدوده میدان قمر بنی‌هاشم(ع) دانست و گفت: پیمانکار طرح مشخص شده و با قید فوریت زمین مورد نیاز در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار داده می‌شود.

عملیات اجرایی طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد با ۹۲ کیلومتر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و با تکمیل آن چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود. در مسیر این پروژه ۱۵ دستگاه تونل به‌طول پنج هزار و ۲۸۴ متر و پل‌ها و تقاطع غیر همسطح به‌طول ۲ هزار و ۴۸۵ متر در حال اجرا است.