به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)،بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان دارای ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بهعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
وی با بیان اینکه راههای این استان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند. گفت: ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل میکند.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: شهرستان کاشان پرجمعیتترین شهرستان استان اصفهان پس از مرکز استان بوده که دارای چهار بخش و هفت شهر و به دلیل برخورداری از مناطق توریستی و تاریخی بسیار در کلیه فصول پذیرای گردشگران است.
وی افزود: تسریع در تکمیل پروژههای باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثهخیز بودن آن یکی از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان-برزک و بادرود-کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست.
احداث باند دوم کاشان برزک
شاهسوندی با بیان اینکه محور "کاشان–برزک–ورکان" یکی از محورهای حادثهخیز شهرستان کاشان است، گفت: به لطف خدا، با تلاش، پیگیری و اقدامات انجام شده بسیاری از نقاط حادثهخیز مرتفع شده و بخشی از آن نیز در دست اقدام است.
وی افزود: ایمنسازی جاده کوهستانی کاشان-برزک یکی از پروژههای مهم در حوزه راهسازی شهرستان کاشان است، چرا که این جاده به دلیل عرض کم، نداشتن شانههای مناسب و پیچهای زیاد از پرحادثهترین جادههای شهرستان تلقی میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این پروژه در قالب دو قرارداد در حال اجرا است. قرارداد اول به طول ۱۰ کیلومتر در چهارمقطع انجام میشود که قطعه گردنه نابر تکمیل و بهرهبرداری شده و قطعه خنچه با رونق نیز در حال خاکبرداری و خاکریزی است.
وی ادامه داد: قرارداد دوم به طول ۱۴ کیلومتر به دو قطعه تقسیم شده است که مراحل خاکریزی و خاکبرداری قطعه اول اتمام و در مرحله انجام لایه اساس بوده و قطعه دوم نیز در حال اتمام خاکبرداری است.
شاهسوندی، حذف نقاط حادثهخیز، تبدیل مسیر به دو بانده مجزا، حذف تقاطعها در ورودی روستاهای نابر، مرق، سادیان را از مزیتهای تکمیل این پروژه دانست.
احداث باند دوم محور بادرود کاشان
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه احداث باند دوم محور بادرود کاشان، گفت: کل این مسیر ۵۲ کیلومتر است که ۱۸کیلومتر آن طی سنوات قبل به بهرهبرداری رسیده و ۲۶کیلومتر نیز در سال جاری افتتاح شد. به این ترتیب ۴۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهارخطه به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: برای ۸ کیلومتر باقیمانده نیز مراحل انتخاب پیمانکار توسط مجری طرح انجام پذیرفته و در شرف انعقاد قرارداد است.
وی اذعان داشت: محور بادرود جادهای ترانزیتی است که وظیفه ارتباط کریدور جنوب به مرکز و غرب کشور، پس از گذر از شهرستان کاشان را ایفاد میکند و با افتتاح و بهرهبرداری از این محور یکی از نقاط پرتصادف استان مرتفع میشود.