به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (استان قم )، در راستای صیانت از حقوق رانندگان، مسافران و دیگر کاربران جادهای، طی ۱۰ماهه نخست سال ۹۹، به ۷۳ مورد تخلف اعلامی در کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر ) در استان قم رسیدگی شد .
رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم تصریح کرد: با وجود اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل مستمر جلسات موضوعه، طی ۱۰ ماهه نخست سالجاری به ۷۳ مورد تخلف اعلامی شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافر در استان قم رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸ ، از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است .
حسین اعتمادی تعداد پرونده های تخلفات رسیدگی شده شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافر استان قم درسال ۹۸ را ۵۶ مورد عنوان و افزود: غالب تخلفات صورت گرفته شامل صدور بارنامه فاقد کد رهگیری ، صدور بارنامه جهت خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی (کپسول اطفا حریق، آج مناسب لاستیکها، سالم بودن شیشهها، سلامت سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و ....)، سواستفاده از کارت هوشمند و کدپستی میشود.
وی درادامه به احکام صادره جهت موارد رسیدگی شده در تخلفات اعلامی اشاره و اظهار داشت: از مجموع ۷۳ مورد تخلف اعلامی رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان قم دو مورد به تعطیلی شرکت به مدت یکماه ، ۵۹ مورد به پرداخت جریمه نقدی (از یک الی پنج میلیون ریال)، شش مورد به تذکر کتبی و مابقی از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.
اعتمادی با یادآوری این مهم که بازرسان و ناظران این اداره کل به طور مستمر نسبت به بازدید و بررسی میدانی موارد موضوعه در شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر ساعی است، عنوان کرد: کاربران جادهای اعم از رانندگان، مسافران و دیگر عزیزانی که از خدمات حمل و نقل عمومی جادهای بهرهمند میشوند و در صورت مشاهده هرنوع تخلف میتوانند ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مراتب را اطلاع رسانی کنند.
وی خاطر نشان کرد:بی تردید به تمامی موارد تخلف اعلامی کاربران جادهای توسط مسئولان ذیربط رسیدگی و نتیجه اطلاع رسانی میشود.
رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم ضمن اعلام مجدد آنکه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها در تمامی اوقات شبانهروز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی است، متذکر شد: درتمامی ایام هفته (بغیر از ایام تعطیل ) و در ساعات اداری، تلفنهای ۳۷۷۸۲۴۲۶و ۳۷۷۸۰۴۲۷ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی عزیزان است.
شایان ذکر است کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل عمومی جاده ای) متشکل از مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان (رییس کمیسیون)، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل جادهای استان و رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافر بوده که متناسب با تعداد و نوع تخلفات استعلامی نسبت به تشکیل این کمیسیون اقدام میشود.