شناسهٔ خبر: 89061 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری اعلام کرد:

تحقیق و پژوهش باید سرلوحه کار سازمان بنادر و دریانوردی باشد/ تحویل ۶۰ فروند شناور ساخت داخل تا پایان ۱۴۰۰

امضاي ٢ قرارداد تامين و تحويل ١٠ فروند شناور راهنمابر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای ساخت انواع شناور در داخل کشور نداریم، گفت: تا پایان امسال در مجموع ۲۶ فروند شناور از سوی تولیدکنندگان داخلی به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی، امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری فنی، تخصصی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت ایران و امضای دو قرارداد سرمایه گذاری تأمین و تحویل۱۰ فروند شناور راهنمابر بین سازمان نبادر و دریانوردی و تولیدگنندگان داخلی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه وظایف ذاتی خود می‌بایست تحقیق و پژوهش را سرلوحه قرار دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل دریایی امری مرتبط با تجارت بین‌الملل است، بنابراین نیاز به پژوهش و آینده‌نگری در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و متمرکز کردن آموزش دریانوردی در داخل کشور و تجربه موفق تأسیس دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت ایران، سازمان بنادر تلاش کرد تا با همکاری این دانشگاه، تشکیل دانشکده تخصصی لجستیک و حمل و نقل دریایی را در دستور کار قرار دهد.

راستاد با یادآوری اینکه تا پیش از این، دانشجویان حوزه بندری و دریایی کشور برای آموزش باید به مراکز آموزشی خارج از کشور اعزام می‌شدند، تصریح کرد: با تشکیل دانشکده یاد شده در همکاری با دانشگاه علم و صنعت ایران شاهد تمرکز آموزش رشته‌های بندری و دریایی در داخل کشور خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به امضاء قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور راهنمابر برای بهره‌برداری در بنادر شمال و جنوب کشور با تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: پنج فروند از این شناورها در شرکت ایران صدرای شمال ساخته خواهد شد و پنج فروند نیز در مجموعه شهید محلاتی در جنوب کشور که مجموع شناورهای در حال ساخت را به ۱۶ فروند می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای تولید انواع شناور در داخل کشور نداریم، گفت: انتظار داریم تا پایان سال جاری مجموعاً ۲۶ فروند شناور از سوی تولیدکنندگان داخلی به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل شود. همچنین ۳۴ فروند دیگر نیز تا اواخر سال ۱۴۰۰ به این مجموعه اضافه خواهد شد.