شناسهٔ خبر: 89106 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دیدار با استاندار ایلام مطرح کرد:

استانداردسازی پروژه‌ها منجر به توسعه پایدار می‌شود/ وجود ۱۰۰۰ شعبه و واحد فعال آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور

مجید کیان پور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: رعایت استاندار در روند اجرای طرح های مختلف از جمله پروژه های نفتی موجب توسعه پایدار عمرانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جریان چهارمین سفر استانی خود در سفر به ایلام به همراه عضو هیئت مدیره و تنی چند از مدیران ستادی با سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دیدار و گفت و گو کرد.

کیانپور در این دیدار با معرفی امکانات، تخصص، توانمندی‌ها و تجهیزات و خدمات نوین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک آمادگی دارد برای ارتقاء کمی، کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی ملی با تمام دستگاه‌های اجرایی و همچنین فعالان بخش خصوصی استان ایلام همکاری کند.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از شرکت‌های دانش بنیان مهم کشور است که بیش از ۶۶ سال سابقه فعالیت داشته و یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاهی فعال در کل کشور دارد.

کیانپور با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر علم روز و همراه با ایده‌های جدید برای استاندارد سازی سازه‌ها و پروژه‌ها است، گفت: ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در کشور انجام می‌شود که در استان ایلام بخش عمده‌ای از این آزمایشگاه‌ها اجرا و در قالب این آزمایش ها، استاندارد‌ها در روند اجرای پروژه‌ها بررسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح‌ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می‌شوند.

کیان پور اضافه کرد: کارشناسان شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، در صورت تصویب در شورای فنی استان ایلام در پروژه‌ها به صورت سرزده حضور یافته و شرایط برای نظارت و کنترل پروژه‌های مختلف استان هم در بخش دولتی و هم خصوصی با حضور نیرو‌های این شرکت بیشتر می‌شود.

در این دیدار سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ضمن خیر مقدم به مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و هیئت همراه با اشاره به حضور موفق و اثرگذار شرکت آزمایشگاه در پروژه‌های عمرانی و مهم استان از جمله طرح های گرمسیری، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و  راه و ترابری گفت: با توجه به  اینکه استان ایلام مستعد توسعه همه جانبه در تمامی زمینه ها است، لذا به منظور فراهم آوردن زیرساختهای مطمئن، بهره‌گیری از خدمات و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را ضروری می دانیم.

طرفین در این دیدار بر ضرورت توسعه ارائه خدمات در تمامی شهرستان‌های استان و در صورت نیاز تاسیس شعب جدید و همچنین  نظارت بر فعالان بخش خصوصی استان تاکید کردند .