شناسهٔ خبر: 89111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

رشد ۳۸۰ درصدی اعتبات ملی راه و شهرسازی استان ایلام در سه سال گذشته

شورای هماهنگی راه و شهرسازی  ایلام با حضور معاون وزیر کیان پور.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شوراهی هماهنگی راه و شهرسازی استان که با حضور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک برگزار شد از رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات ملی حوزه راه و شهرسازی در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: مبلغ کل قراردادهای عمرانی این اداره کل طی سال‌های ۱۳۹۶ ,۹۸,۹۷ و ۹۹ به ترتیب ۱۶۹، ۳۱۴،۷۲۹، ۵۹۷ (تا دیماه) میلیارد تومان بوده که سیر صعودی آن کاملا مشهود است.

وی افزود: در تمامی طرح های این اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور داشته و کیفیت همه جانبه احداث این طرح ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه گفت: هم اکنون ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حوزه‌های مختلف از طرح‌های وزارت نیرو گرفته تا طرح‌های راه و شهرسازی در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه یعنی ۶٠ درصد این تعداد نظارت دارد.

کیانپور افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از ۶۶ سال سابقه فعالیت یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاهی فعال در سطح کل کشور دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور اظهار داشت: در راستای مدیریت راه‌ها ۶٠ هزار کیلومتر راهسازی در سطح کشور انجام می شود که از این میزان تاکنون ۶۷ درصد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در سطح کشور توسط این شرکت انجام می شود که این موضوع در نوع خود بی نظیر است  و متخصصین این شرکت با بهره گیری از مدرن ترین دستگاههای سنجش، کیفیت طرح ها را مورد بررسی قرار می دهند که این مهم باعث کاهش هزینه و زمان ارزیابی کیفی گردیده است.

کیانپور در پایان این نشست از همراهی و همکاری شورای حمل و نقل استان و پی گیری کیفیت اجرای طرح ها قدردانی کرد.