شناسهٔ خبر: 89143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل آزمایشگاه مکانیک خاک:

عمر مفید ساختمان ها در کشور باید از ۳۰ سال بیشتر باشد

كیانپور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه عمر مفید ساختمان ها در کشور ۳۰ سال است، گفت: هدف اصلی این شرکت افزایش عمر مفید ساختمان ها به بیشتر از ۳۰ سال است.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیان پور روز یکشنبه در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار داشت: افزایش عمر مفید پروژه های عمرانی، زیرساختی و ساختمان ها در گرو کنترل کمی، کیفی و تضمین کیفیت پروژه ها و مصالح به کار رفته در این طرح هاست.

وی افزود: کنترل کمی و کیفی پروژه ها موجب کاهش هزینه کردهای مالی و نیز نگهداری ابنیه بعد از ساخت و بهره برداری می شود و در این راستا باید استانداردسازی ها در همه پروژه های بخش دولتی و خصوصی لحاظ و نظارت شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یادآور شد: یکی از مواردی که به افزایش نظارت ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها منجر می شود، حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی کارشناسان و ناظران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با همکاری سازمان نظام مهندسی و اعضای شورای فنی استان بر سر اجرای پروژه ها حین انجام کار است.

کیانپور اضافه کرد: همچنین همکاری و مراوده بیشتر آزمایشگاه فنی خاک استان ایلام با اداره کل استاندارد برای کنترل کیفی پروژه های ساختمانی و عمرانی به ویژه بخش خصوصی از دیگر مواردی است که مسوولان استان باید به آن توجه بیشتری بکنند.

وی بر حضور و نظارت ناظران آزمایشگاه بر پروژه های بخش خصوصی و شخصی تاکید کرد و توضیح داد: هرچند سرمایه ایجاد این طرح ها از خود افراد یا شرکت های بخش خصوصی است، اما یک سرمایه ملی محسوب می شود بنابراین نظارت بر سلامت و استاندارد سازه ها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و در طول سال شاهد حوادث مخربی چون سیل و به ویژه زلزله هستیم، گفت: یکی از راه های کاهش آثار مخرب زلزله و سیل تقویت استحکام سازه های زیرساختی نظیر جاده، پل، تونل و ساختمان هاست.

کیان پور اضافه کرد: یکی از مواردی که باید نظارت بر آن بیشتر شود، تولید بتون مورد نیاز پروژه ها است، نظارت بر تولید کیفی بتون براساس نوع سازه ها بیشتر و این نظارت کنترل کیفی بتون در محل اجرای پروژه انجام شود تا استحکام، مقاومت و عمر مفید آن بنا افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: نکته حائز اهمیت در استانداردسازی ساختمان ها و ابنیه، ایجاد فرهنگ مطالبه گری در بین مردم، مسوولان و پیمانگاران پروژه هاست که خواهان و مطالبه گر مصالح کیفی، اجرای پروژه های مطابق با استانداردهای روز دنیا باشند.

احمد کرمی افزود: با نظارت هوشمند و مطالبه گرانه، بدون شک سرمایه های کلان پروژه ها در جای درست و با کمترین هزینه ها به کارگیری می شود و کنترل کیفیت مصالح و ابنیه، ماندگاری و افزایش عمر مفید بنا را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک استان ایلام در زمینه تجهیز دستگاه های نوین و بروز باید بیشتر تقویت شود تا نتایج آزمایش ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها نزدیک به واقعیت و استانداردهای تعریف شده باشد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارند، یادآور شد: گاهی مواقع جلسات شورای فنی در محل اجرای پروژه برگزار می شود.