شناسهٔ خبر: 89176 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد:

وجود ۲۷۰هزار حلقه لاستیک ناوگان سنگین در سامانه راهداری/تا پایان ۱۴۰۰ متوسط سن ناوگان سواری کرایه به کمتر از ۱۰ سال کاهش می‌یابد/ عدم وجود مشکل تأمین لاستیک تا پایان سال

توزیع لاستیک معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص موجودی لاستیک ناوگان سنگین در سامانه این مجموعه گفت: تا پایان سال مشکل خاصی در حوزه تأمین لاستیک ناوگان سنگین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران درباره توزیع لاستیک ناوگان کامیونی و اتوبوسی اظهار داشت: طبق قانون از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی به لاستیک اختصاص نیافت و ارز نیمایی برای واردات لاستیک در نظر گرفته شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: لاستیکی که امروز کماکان توزیع می‌شود از محل باقیمانده همان ارز ۴۲۰۰ تومانی است که توسط سامانه سازمان راهداری توزیع می‌شود.

وی موجودی لاستیک ناوگان سنگین در سامانه سازمان راهداری را در حال حاضر ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک عنوان و اظهار کرد: مقرر شد از این به بعد وزارت صمت از طریق سامانه خود توزیع لاستیک را بر اساس حواله‌ای که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می کند، انجام دهد.

امانی اضافه کرد: ما هم در سازمان راهداری بر اساس میزان پیمایش، کارت هوشمند و فعالیت ناوگان، حواله را صادر می کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه وزارت صمت قول داده است هیچ‌گونه کمبودی در حوزه لاستیک نداشته باشیم، افزود: با توجه به تخصیص های ارزی که صورت گرفته است، تا پایان سال مشکل خاصی در حوزه تأمین لاستیک ناوگان سنگین نداریم.

وی اضافه کرد: البته مقداری در فرآیند توزیع مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، وارد شده اند و با تخلفات این حوزه برخورد می‌کنند.

امانی با توجه به برنامه نوسازی ناوگان سواری کرایه اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ با ورود ۳۰۰۰ دستگاه سواری کرایه نو به ناوگان، متوسط سن ناوگان سواری کرایه به کمتر از ۱۰ سال کاهش می‌یابد اما برنامه ریزی ما برای ناوگان سواری کرایه این است که متوسط سن ناوگان به هفت سال کاهش یابد و این رقم را ثابت نگه داریم که البته این موضوع بستگی به توان تولید داخل دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأکید کرد: اگر تولید داخل امکان تولید داشته باشد ما از نظر تأمین منابع مالی آماده هستیم اما سازنده داخلی با محدودیت هایی مواجه است.