شناسهٔ خبر: 89249 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید در تهران و ۹ استان کشور برای امروز و فردا/احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز/ کاهش محسوس دما در کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما که در مناطقی از کشور بین ۶ تا ۸ و در مناطقی دیگر بین ۵ تا ۸ درجه است خبر داد و نسبت به وزش بادهای شدید در تهران و ۹ استان کشور هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران را برای استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان داریم. 

گودرزی ادامه داد: امروز ۱۰ بهمن به شکل پراکنده‌تر بارش‌ها در گیلان و گلستان نیز رخ می‌دهد.

به گفته وی، برای فردا، بارش در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی فارس، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، یزد، خراسان‌شمالی،خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، گیلان و مازندران ادامه دارد. انتظار داریم از فردا بعدازظهر از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کم شود. این سامانه بارشی یکشنبه در شمال‌غرب کشور فعال است و از اواخر وقت همان روز نیز از کشور خارج می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز وزش بادهای شدید در اردبیل، گیلان،خوزستان،لرستان و ایلام رخ می‌دهد. فردا نیز سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و در استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان‌جنوبی، فارس، کرمان، و سیستان و بلوچستان، وزش بادهای شدید به وقوع می‌پیوندند.

گودرزی گفت: برای امروز و فردا با توجه به بارش برف همراه با وزش باد در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس امکان بارش برف وجود دارد. همچنین در مناطق کوهستانی البرز امروز خطر ریزش بهمن وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا یکشنبه هفته آتی، در استان‌های ساحلی خزر، در حدود ۶ تا ۸ درجه دما کاهش پیدا می‌کند و هوا سردتر می‌شود. همچنین شمال و شمال‌غرب نیز ۵ تا ۸ درجه کاهش دما دارد.

به گفته وی، عصر امروز بر میزان ابرها در تهران افزوده می‌شود و بارش باران آغاز خواهد شد.