شناسهٔ خبر: 89261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان ۳۵ درصد کاهش یافت

ترمینال مسافربری زاهدان.JPG رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش ۳۵ درصدی جابه‌جایی مسافر  توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان در ۱۰ ماهه سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، علی رضا کیخا اظهار داشت: یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۰۴ مسافر در این مدت در قالب ۱۹۵ هزار و ۹۵۴ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهری در این مدت در استان جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته با دو میلیون و ۶۲۰ هزار و ۹۴۳ مسافر و۲۶۳ هزار و ۵۱۴ سفر کاهش ۳۵ درصدی در جابجایی مسافر و  ۲۶ درصدی در تعداد سفر داشته است.

  وی با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود، افزود: مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی از اول آذرماه سال جاری ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود در سامانه www.smartcard.rmto.ir شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

کیخا سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و گفت: از مردم و مسافران درخواست می شود هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

رئیس اداره  حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و۵۹۴ راننده مسافری فعال، ۸۹۲ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۲۳ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۴۲ دستگاه ناوگان سواری فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل به هموطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.