شناسهٔ خبر: 89295 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در معارفه هیات مدیره جدید انجمن ایرلاین‌های کشور با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد

تأکید بر پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ طرح درخواست‌های انجمن شرکت‌‎های هواپیمایی برای پیگیری از سوی وزارت راه و شهرسازی

دیدار مدیران ایرلاین‌های کشور با وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی طی دیدار با هیات مدیره جدید انجمن ایرلاین های کشور بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی و ادامه این روند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با رئیس و اعضای هیات مدیره جدید انجمن شرکت های هواپیمایی در مورخ ۱۱ بهمن در ساختمان شهید دادمان دیدار کرد.

در این دیدار که شهرام آدم نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سیدقاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، مدیران انجمن شرکت های هواپیمایی به ویژه یونس دقیق کیا، رئیس انجمن و مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور به تفصیل، مشکلات ایرلاین‌ها را با وزیر راه و شهرسازی و مدیران حاضر در میان گذاشتند.

عمده مسائلی که از سوی مدیران انجمن ایرلاین‌ها مطرح شد شامل زمان بازپرداخت وام تسهیلات، نرخ بلیت، برخی عوارض ازجمله عوارض شهرداری‌ها، تأمین منابع مالی جدید و هزینه پارکینگ در فرودگاه‌ها بود.

اسلامی پس از دریافت گزارش‌ها و شنیدن خواسته‌ها، با مشورت حضار، دستورات لازم را مبنی بر پیگیری درخواست‌ها صادر کرد و مقرر شد که معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر دستورات صادره باشند.

وی همچنین در این جلسه به شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: همه ایرلاین‌ها باید نسبت به بحث ایمنی  بسیار حساس باشند. در بحث ایمنی هواپیما مطلقاً نباید ریسک شود.

ببینید|دیدار مدیران ایرلاین‌های کشور با وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌منظور توسعه زنجیره تامین ملی در بخش هوایی، ضرورت دارد تا شرکت‌های هواپیمایی از ظرفیت شرکت‌های داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند. به همین منظور شرکت‌های هواپیمایی باید هزینه‌های این‌گونه شرکت‌ها را به‌موقع پرداخت نمایند.

اسلامی با یادآوری از اینکه ایرلاین‌های کشور تاکنون ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: ما همواره از ایرلاین‌ها حمایت کرده‌ایم و اکنون انتظار داریم که این شرکت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استعلام وضعیت سلامت متقاضیان سفر از سامانه وزارت بهداشت قبل از پرواز به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وزیر کابینه دولت دوازدهم بر ضرورت ائتلاف شرکت‌های هواپیمایی به‌منظور افزایش بهره‌وری در جابه‌جایی مسافر تأکید کرد و گفت: نکته مهم این است که ایرلاین‌ها زیان ده نباشند. اینکه برخی از ایرلاین‌ها می‌گویند که ما ۱۰۰ ساعت پرواز انجام داده‌ایم، به معنای آن است که این شرکت‌ها از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده و کمتر از ۵۰ درصد بهره‌وری داشته‌اند.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید با هم هماهنگی داشته باشند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در یک ساعت، به یک مقصد نروند تا پاسخگویی به تقاضا عادلانه صورت گیرد و امکان استفاده از خدمات هوایی برای همه در دسترس باشد. به همین منظور لازم است تا جدول برنامه‌ریزی پروازی به نحوی تهیه شود تا طی آن از حداکثر ظرفیت شرکت‌ها، با بهره‌وری بالا و پیروی از مدل هاب اند اسپوک استفاده شود.