شناسهٔ خبر: 8931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چند خبر کوتاه از پروژه‌های عمرانی فارس؛

عملیات بهسازی محور قدیم فسا - شیراز آغاز شد/ پایان عملیات تعریض محور حسن آباد -خارستان در خرامه

فارس عملیات بهسازی محور قدیم فسا – شیراز در حالی از روز گذشته آغاز شد که رئیس راه و شهرسازی خرامه از پایان عملیات تعریض راه روستایی محور حسن آباد ـ خارستان خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، محور قدیم فسا – شیراز که بصورت متروکه باقی مانده بود توسط ماشین آلات راهداری فسا در حال بهسازی است .

در این عملیات قنوهای اطراف این محور به همراه احداث دو دستگاه آبراه کشاورزی ،تعمیر دو دستگاه پل و همچنین عملیات تراشیدن آسفالت در حال اجراست.هدف از انجام این عملیات که طول آن ۶ کیلومتر است کاهش ترافیک و تصادفات - سهولت در تردد ماشین آلات کشاورزی،عبور وسایل نقلیه محلی و همچنین هموار شدن مسیر کوچ عشایر اطراف محور طولی راه اصلی  است. 

از سوی دیگر  رئیس راه و شهرسازی خرامه با بیان این که موثرترین شرایط برای تردد ایمن، زیرسازی مناسب و داشتن یک رویه سالم است تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد گفت:  به همین منظور عملیات تعریض محور حسن آباد ـ خارستان توسط راه و شهرسازی خرامه به پایان رسیده است.

به گفته  علی نصیری،محور یاد شده با عرض کم و نداشتن شانه خاکی محل تردد ۷ روستا با جمعیتی بالغ بر۳۵۰۰ نفر است و به دلیل اینکه درحاشیه این محور زمین های زراعی وجود دارد و محل عبور ادوات کشاورزی بوده مشکلات بسیاری رابرای ساکنین وکشاورزان به همراه داشت .

وی افزود : عملیات تعریض این محور که از ابتدای اسفند ماه ۹۳ آغاز شد به طول ۱۰ کیلومتر و با عرض ۳ متر در دو سمت جاده انجام شده و بزودی آسفالت خواهد شد.

پایان رو کش آسفالت راه روستایی قنات ابراهیم به امامزاده ابوالقاسم

خبر آخر از شیراز اینکه راه روستایی قنات ابراهیم به امامزاده ابوالقاسم به طول ۱۰ کیلومتر از سوی راه وشهرسازی بونات روکش آسفالت شد . اکبر کارگر  با بیان این که موثرترین شرایط برای تردد ایمن، زیرسازی مناسب و داشتن یک رویه سالم است تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد افزود : به همین منظور عمليات روکش آسفالت محورهای روستایی شهرستان بوانات در حال اجراست.

رئیس راه وشهرسازی شهرستان بونات هدف از اجرای این طرح را بهره مند شدن روستای یاد شده  از نعمت آسفالت وسهولت در امر رفت وآمد اهالی وعشایر منطقه بیان کرد./

نظر شما